fredag 25 september 2009

Sömnlöst

Det är inte alltid välkommet. När jag mot min vilja hör dina tankar i mitt huvud och jag inte kan stoppa dem. Varför är du där? Det har varit så tyst, så länge. Så skönt. I natt är du där och jag vill inte höra dem. Förstår inte och kan inte lägga dem åt sidan, du är där. Jag hör och jag ser det jag inte vill se. Jag försöker tänka på annat. Försöker med hypnos och för en stund är allt borta. Men jag somnar inte. Jag är vaken och tittar på klockan än en gång och intalar mig själv att nu kan jag. Nu kan jag skingra och lägga om och tänka på något helt annat, men du ger dig inte. Varför?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ett försök i alla fall...

1) Du hör röster i huvudet.
Ring omedelbums till psykvården och hävda att du är konststuderande och vill ha hjälp med att skruva ner volymen bara.

2) Högljudda grannar.
Banka i väggen och se om det hjälper.

3) Du har glömt att lägga på telefonen.
Lyft luren och be så hemskt mycket om ursäkt för att du inte hört när dom ropat.

4) Det är ditt samvete som pratar med dig.
Se till att se ut som du lyssnar riktigt noggrannt. Nicka mycket och håll med. Då lugnar det sig vanligtvis efter en stund och låter dig vaar ifred igen.

5) Du har lärt dig telepati.
Se till att hålla folk borta från din närhet. Flytta ut i skogen och lev som en eremit. Nåt annat sätt att slippa höra vad folk tänker finns inte i det fallet. Tyvärr.

6) Du drömmer bara.
Kliv upp och drick lite hett vatten. Läs en bok med riktigt upphetsande innehåll och se till att somna om igen. Då ökar iaf chanserna att nästa dröm blir nånting hetare och våtare.

7) Någon annan har lärt sig telepati.
Ring upp människan och fråga vad sjutton han/hon vill. Säg att du hellre läser mail än tankar och lämna ut lämplig mailadress.


Hoppas du får sova bättre då. :-)

Tankfulla kramar

/Peter Pan

Woman soup sa...

Vad kan jag säga Peter Pan? Jag är stum av ditt engagemang och ideer =))

Soppkram!