onsdag 2 september 2009

Jag orkar inte tänka på det...

...svininfluensan *suck* Man hör på radion, läser tidningar om detta vaccin som kommer till jul. Nu på radion berättade de i nyheterna om att det var korrekt information pappan till Sveriges första dödsfall i denna svinsjuka. Hur kan en information vara korrekt om pojken dör efter deras information? Hur tryggt är det att höra? Om de tycker att de gett korrekt information, så är det ju inte så stor vits att ringa och fråga om svinsjukan. Jag tänker inte hetsa upp mig ännu, men det kanske kommer....

2 kommentarer:

Sagosessan sa...

Äsch … svininfluensan är till största delen en massmedial hausse. Resistenta bakterier skördar betydligt fler dödsoffer - hela tiden. Någon sa idag att det dör någon varannan minut dygnet runt, p.g.a. resistenta bakterier …

Och mannen som dog, han var i riskzonen eftersom han led av flera andra kroniska sjukdomar. Självklart är det tragiskt, ledsamt och sorgligt att han dog av en influensa, och självklart borde han uppsökt läkarvård. Men den här "danger-danger"-känslan som massmedia vrålar ut … känns faktiskt aningen obefogad tycker jag.

Fast vågar jag låta bli att vaccinera mig? Förmodligen inte …

JenJen sa...

Inget vaccin för mig tack. Det är inte tillförlitligt.