tisdag 15 september 2009

2 v med LCHF

Första veckan kändes lätt och jag hade massa energi. Vecka två var värre för jag kände mig lite trött och fick lite svårt att studera. Någon våg har jag inte utan tagit mått med måttband och det var förbluffande resultat efter första veckan. Vecka två fick också positivt resultat men inte så omfattande som första veckan.

Att inte äta kolhydrater gör att man känner sig lite trött men jag har lästa att det går över. Det är ju kolydrater i det mesta men jag har inte ätit något som överstiger 5 på 100 g. Då suget på att stoppa något lite sötare i munnen gjorde att jag besökte stadens chokladaffär men fick gå därfirån utan. I lördags kväll tog jag ett kallt stort äpple och delade det i klyftor. Ni kan inte förstå vad detta lilla äpple smakade bra och sött. Jag njöt till fullo...

Vad har hänt med kroppen? Jag har inte haft några gaser sedan jag började. Magen är helt ok och fungerar dagligen. Andedräkten luktade illa första veckan och huden i ansiktiet blev lite fet och luktade illa enligt mig. Jag har minskat i omfång.

Höjdarmat veckan 2 var blomkålsmoset. Man koker blomkål. Lägger i smör, ägg, salt, peppar och lite grädde och sedan mixar det till mos. Supergott att ha till en köttbit och mättande. Jag har också gjort mos av broccoli på samma sätt men då tycker jag det är godare att äta broccolin med smör utan att mixa det. Första veckan gjorde jag bandspagetti med kål och i går provade jag med att göra samma fasten tillsätta lite grädde som det fick puttra i. Även detta jättegott.

Inga kommentarer: