tisdag 16 december 2008

Vissa saker är bara för jälvliga att ta tag i eftersom man inte orkar bli av med energi. Men å andra sidan när det är gjort så känns det ju väldigt mycket bättre och det tillför energi.

Vad har jag för energitjuv? Det som har varit de två sista månaderna är Bredband2. Vilket jävla företag och jag kan fortfarande inte skriva hela storyn här för jag har inte fått svar på alla frågor. Jag har ju efter många mail fått tillbaka bredbandet men de är fortfarande någonstans i mitten på mina mail. Alltså de svarar inte och ursäkten som kom och med påslaget bredband igen var svar på mail någonstans i mitten av de mail jag skickat alltså återstår ca 10 mail. Igår fick jag fan nog när det dimper ner ett inkassobrev. Den var betald för ungefär 3 veckor sedan.... Hur är det möjligt att ett företag får trakassera och utsätta en för detta? Eftersom jag inte kommer åt mina mail på deras server eftersom de inte ÄN lämnat inloggningsuppgifter så kan jag inte lämna ärendet vidare...

Men det som lättade igår var att jag ÄNTLIGEN skickade iväg uppgifter till Försäkringskassan. I motsats till föregående så skickar de ju ca 10 brev i veckan och det ger ångest för mig - jag hatar att öppna brev från FK. Idioter är vad de är. Jag håller fortfarande på att bevisa att jag flyttade i maj. Eftersom bara JAG flyttade (inte barnen) så blev det brevras här. Inget bostadsbidrag, inget underhållstöd, inget barnbidrag eftersom jag tydligen flyttat själv... Efter femtio brev, 20 telefonsamtal är underhållsstödet och barnbidraget fixat. MEN bostadsbidraget är INTE färdigt. Först tänkte jag att jag skulle strunta i 2000 kr i månaden bara för att slippa ha med dem att göra. (det är nästan värt det) MEN att bli återbetalningsskyldig är en annan sak och det kan jag INTE ta på mig. Alltså igår skickade jag iväg ytterligare bevis på att jag verkligen flyttade med barnen i maj till ny adress och med samma bostadskostnad. Jag ber till Gud att det ska ta slut med detta inskick. Jag har nog fått ca 50 brev från FK sedan flytten - kan ni förstå att det kan ge ångest?

Vad är det med bredbandet nu då? Något måste vara fel för min trådlöse vän är också bortkopplad. Som tur är så har jag en vän till som kör med öppet trådlöst. Men hur kan jag sitta här och ojja mig över att det går för långsamt? Han måste ha minsta möjliga bredband, men tur att det fungerar =D

Nu har jag lämnat det sista inlämningsuppgifterna så idag ska jag ta itu med den översvämmade tvättkorgen och i eftermiddag ska vi köpa gran (vi brukar hugga, men tydligen inte i år) och man frågar ju bara en gång...

Dagens affimation...pengar, jag behöver pengar, pengar, jag vill ha pengar, jag vill ha mer pengar, pengar, ge mig mer pengar, pengar, jag behöver mer pengar, pengar vill jag ha mer av, pengar....pengar....kan jag få lite mer pengar!!!!

Inga kommentarer: