lördag 27 december 2008

Efraimsdotter

Ja då tänker jag inte just på "pippi" utan på ramsan med alla hennes namn. Det slog mig idag när jag tittade på ett tvprogram om alla som vill behålla sina efternamn när de gift sig. Du förstår säkert vad jag menar Pettersson Svensson... fast då är det ju inte dessa "vanliga" (numera ovanliga) efternamn utan de är ju de där som man nästan får knorr på tungan av att säga. Ja mitt efternamn är heller inte så lätt, men tacka fan för att jag inte har två då.

Min tanke var om man nu gifter sig och behåller bägge namnen hur blir det då i nästa led. Alltså när deras barn ska gifta sig? Tänk om de vill ha bägges namn då också då är vi uppe i fyra.... Kanske går det inte att ha fyra, folkbokföringen eller vad det nu är för myndighet som styr detta har säkert sina regler men tanken flög genom huvudet...

En ledig dag blev jobbdag idag också och jag har inget liv känns det som. Jag är inte lugn längre, har ingen ro att bara softa och sitta i soffan - själv. Alltså om inte barnen behagar vara hemma. Jag hade gärna gjort något ikväll men det var ingen som orkade och en del var sjuka. Alltså blev det Harry Potter under filt i soffan och den lilla dotten kom hem som tur var men hon kände sig också krasslig och det var otur eftersom vi skulle på match i morgon. Nåväl, jag är trött, så jävla trött egentligen men har inte lust att lägga mig. Jag vill ha roligt, så är det. Saknar min bästa vän och vi hade ett roligt långt samtal i morse efter jag gjort frukost till fyra fjortisar som skulle ut och handla reakläder....

Nu är jag fast besluten om att jag ska skaffa mig pengar. Jag vill göra saker igen, jag vill kunna åka till min vän i Stockholm och jag vill att vi ska kunna resa igen, hyra stuga i Frankrike, jag vill gå på mer evenemang, teatrar och jag vill framförallt bli inspirerad och kittlad i mina sinnen - jag vill leva mer och mycket. Affimera...affimera...affimera....*s*

En rolig arg gubbe möttes jag av i hissen idag. Klockan var sex på kvällen och han var i upplösningstillstånd över att det borrades i väggarna. Jag försökte säga att de säkert fått en julklapp som skulle upp på väggarna och att klockan faktiskt bara var kl 18. Det bet inte på honom utan han var rasande, herregud lilla gubbe jag störs INTE och din sjuka syster är väl sjuk kl 12 på dagen också? Konstigt att han inte varit här när jag haft fest eller han kanske har ringt då också, vem vet....

I morgon är det alltså ytterligare en dag som jag ska vara ledig OM de inte ringer och det känns nästan som om jag kan jobba då också för jag vet i fan vad jag ska göra annars? Läsa vore ju väldigt bra med tanke på att jag inte öppnat böckerna på en vecka och jag har ju X antal sidor att plöja och rapporter att skriva MEN det är ju inte kris än så det lär inte bli något läst ännu....

Jag vill ha soooolen i morgon och då ut och gå i frisk luft och vädra huvudet, få klara tankar om rätta vägar i mycket - det vill jag! Men nu får jag väl gå och lägga mig.... för diska tänker jag inte göra och skriva här är ju ganska meningslöst när jag inte har något vettigt att komma med...

Natti

Inga kommentarer: