fredag 12 december 2008

Julbord

Två och en halv timme sedan kunde jag gå. Jag var inte sugen på varken julmat eller var på bra humör idag. Hade jag energi så är den bortadrenerad av min kära syster. Om vi börjar med julbordet så gillar jag fisk i alla fall. Det var gott med olika sorters lax men jag har aldrig varit på något så oorganiserat julbord, det stod still runt bordet och man kunde knappt tro att det var sant. Det tog sååå lång tid för att alla bara stod och glodde med sina fyllda tallrikar och skulle ta både fisk och varm man och efterrätt på samma tallrik *bläää* Äckligt! Fyllda tallrikar som slalombackar och i en enda stor röra - hur är människor funtade? Man kan ju byta tallrik när man ätit av det ena.... Nog om det men där försvann matlusten om jag nu var hungrig före...

Det bästa jag vet på julbord är nog fisken och Jansson, skinka och brunkål. Inget av det sistnämda gick att äta så det var lite av besvikelse. Det som var det roliga på dessa två timmar var nog att jag stötte ihop med en gamal kärlek och det var kul att prata lite med honom. För övritgt var jag bara socialt trevlig med de som satt närmast och naturligtvis satte jag mig strategiskt. Hur uträknande får man vara? haha...fan vad fräck jag är i bland, men det lyckeades även denna gången och det handlar naturligtvis om hur jag tänkt mig jobba... Att sedan chefen frågade om vi inte skulle gå på afterwork framöver var väl ett plus.

Idag har jag varit på stan med lilla mamma och hon handlade för fullt och sedan bjöd hon dotter och mig på lunch. Men vi träffade även min syster och det var då som hon drenerade mig på energi. Jag förstår mig inte på henne och hon kommer förpesta hela julen för alla. Ringde dock upp henne i eftermiddags och föreslog att vi skulle lägga ner det hon tyckte var såååå jobbigt och det handlar till syven och sist om att inget är bra om inte hon får dra i trådarna. Jag har haft bubbla i många år nu så hon inte kan komma in men nu är det fan kört igen. Stackars mina föräldrar, det måste vara jobbigt att alltid tassa på tå för att alla ska må bra. Min dotter sa att hon kan väl stanna hemma så får alla roligt. Kanske hon borde få höra vad många tycker? Jobbigt är det och det är skönt att det bara är en enda dag jag behöver tillbringa med henne.

Nu saknar jag dig. Du som skulle krama om mig och ge mig de kyssar jag behöver. Du som skulle ha tålamod att ligga bredvid och hålla om och lyssna. Du som skulle älska mig när jag mest behöver det - NU!

Inga kommentarer: