söndag 7 december 2008

Nattblogg utan alkolås

Detta blir kortfattat efter att ha skrivit en mindre roman när sömnen är långt borta och känslorna svallar och ensamheten är här som vanligt.

Dubbelpass med jobb idag. Inga barn hemma och inget jobb i morgon - läge för att gå på krogen....igen - japp. Gott vin och mycket prat. Mingel och t o m lite flirtande. Caprininja (vet absolut inte hur det stavas, men oförskämt gott och gratis, såklart) Dans och mer mingel. Läge för hemgång och INGEN jacka kvar. Bästa jackan borta och jag uppgiven. Kallt ute och vi letade en gång till - ingen jacka. 3 minuter hem så det blev beslutet OM det nu inte varit för han som stod där och var nästan underbart skarmig, trevlig och bad om att få dansa. Hjärnspöken som dividerar, kemi som var sprakande, leenden och prat. MEN jag hatar att träffa någon på krogen det går ju inte att prata. Jag ville hem. Han ville följa. Han följde även om jag avböjde. Han erbjöd sin jacka och efter att hjärnspökena dividerat och kommit fram till att jag behövde just detta kom mina fem frågor som han svarade på. Gift! OK, tack för ikväll men det är inte min grej att dra hem gifta män och heller aldrig vara otrogen. Jag tackade och vi skildes. När jag kommit en bit hör jag "Fan!!! du ska veta att du är jävligt sexig" Då kan jag i snabb takt gå hem med ett leende på läpparna för det är länge sedan jag hörde att jag var sexig. Nu ska jag gå i ide för jag har ingen jacka att ta på mig om jag ska gå ut.

Kan inte sluta tänka på om jag inte ställt frågan... hur skönt på en skala hade det varit nu då? Ja, ja....allt har väl sin tid och min tid är här....ensam......och det närmaste jag kag får göra nu är att lyssna på musik och sätta på en kopp te....

I morgon sovmorgon...helt klart.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Om inte om vore så... ja, det vet man ju aldrig. Och vad du än gör så kommer du alltid fundera på om du gjorde rätt eller fel i en sån här situation. Så därför låter jag bli att komma med pekpinnar, kära du! ;-)

Anonym sa...

Mr Harold

Min bästa väninna sa idag att jag var dum som inte passade på... Hon tycker nog att jag behöver lite ....kul ;-)

Tänk vad svårt det är att bara låta livet flyta med utan hjärnspöken. Nästa gång kanske beslutet blir ett annat...

Hoppas allt är bra med dig!

Soppkram!

Anonym sa...

Well.. still... you sexy thing!!! Gud vilken härlig kommentar att få iaf.. :D

Anonym sa...

Ja, skall man ångra något så skall det vara något man gjort - inte något som man inte gjort...!
;-)

Woman soup sa...

JenJen *big smile*

Mr Harold, det var en bra sanning. Tar den till mig med en gång...

Soppan