onsdag 17 december 2008

Fixare efterlyses

Nej, det var inte jag som rånade banken igår! Om nu någon fick det som en tanke.

Hela mitt liv är en stor röra - precis allt är upp och ner och det är så typiskt mig när jag borde haft full kontroll. Har ju bjudit till fest på lördag och det är ju en hel del som ska fixas och jag kommer ingen vart. Jag läser, jobbar och försöker ta tag i saker men varför ser det ut som ett bombnerslag fortfarande. Inga inköp varken av julklappar, mat eller dryck och så behöver jag ju kläder också...

Igår fick jag spelet när minsta dotter kom hem med ledsen min och berättade att hon fick G i idrott. Mycket lustigt eftersom hon är uttagen i länslaget och sköter sin träning/kost själv alla veckans dagar + att hon ständigt lever för idrott. Hur är det möjligt? En kille i klassen som varit med en handfull gång på idrotten fick också G. Jag är så jävla trött på skolans inställning och deras okompetens att sätta betyg. Visst, naturligtvis så får berörd lärare motivera sig - omgående. (Soppmor ska lyssna, men det kommer inte bli lätt för henne) Ska skolan bygga på att föräldrar bevakar lärarens kompetens att sätta betyg? Jag är ju för helvete läskunnig och kan läsa målen för årskursen, det borde lärarna också vara.

Vad jag märkt vid betygsättningen så är det vanligt att de sätter ett lägre betyg för att höja det nästa år. Varför finns det mål för varje årskurs då? Det de får betyg i bygger på de mål de uppfyllt gällande termin - varken mer eller mindre. (punkt) Alla + och - gubbar, stjärnor, solar och vad fan de tar till är inte relevant. Det finns ett tydligt system för hur betygen sätts och där ingår inte de sistnämda då det endast på pappret står EN bokstav UTAN varken +/-/sjärna/gubbe/sol.

Idag ska jag efterlysa någon med borrmaskin som kan hjälpa mig med vissa saker som just nu är övermäktigt för mig. Min önskan vore att gran(jävlen) var på plats - rak. Alltså att jag slapp gå och välja en och konka hem och det kommer ta mig lång tid att skruva den rak. Undra om man kan önska sig det? En fixare!

Inga kommentarer: