fredag 26 december 2008

Tänka sig =D

Så enkelt det kan vara och så häpen man kan bli när det är sagt. "Tack, men jag äter inte choklad" Vad det jag som sa det? Japp, insåg vilken katastrof och förfall denna julen skulle bli annars. Gamla människor får duschkräm, blommor OCH choklad. På varje avdelning finns minst ca 35 chokladaskar både boendes och personal... Ni förstår det går ju bara inte! Alltså ÄTER jag inte choklad över överskådlig tid tills dessa kartonger är borta och jag förstår inte att jag inte kommit på det tidigare vad enkelt det kan vara att bestämma sig. Nu ska jag nog ta och säga "jag snusar inte längre" Visst borde jag?

Det är ganska mysigt att jobba på julen då det var mitt första pass igår. Det är pyntat och ljus överallt och så spelar vi julmusik och spelar Fia *s* Gud vad jag skrattade igår när vi skulle spela Fia. Om barn fuskar så är det detsamma med gamla och dementa. Det blev så många roliga händelse över detta spelet så jag höll på att kissa ner mig av skratt.

Igår var det riktigt roligt och mysigt när vi hade lite förfest här hemma. Vi lagade mat och drack och åt gott för att sedan gå ut. Det var väl OK men ändå inte... Efter en natt med drömmar om förflutet och att vakna med ångest var inte så kul. Jag tänker aldrig på det jag drömde om och det handlade mycket om hur dåligt jag mådde av att det huset vi bodde i var skadat. Jag var fången i ett hus och kom inte därifrån.... Jag tycker det är konstigt att jag drömde om detta för det är ju det bästa som hänt mig när jag flyttade därifrån och jag behöver inte påminnas om den tiden...

När jag vaknade hade jag känslan kvar och lite ledsen över att vara själv då barnen var hos mina föräldrar... Åkte ut för att hämta dem men stannade på Almö och gick en promenad och det var kallt och isen låg frusen och det var lite vitt överallt. Otroligt vackert med havet, strandstenarna, vyerna och det kändes skönt att andas och så släppte jag på tårarna när jag stannade. Fast besluten om hur lycklig jag egentligen är så gick jag åter till bilen och åkte och hämtade dem och blev bjuden på gott varmt kaffe. Men det var inte så att de skulle hem utan jag lämnade av dem på olika ställen för att sedan åka hem själv igen. Nu känner jag mig gladare och piggare och nu ska jag snart åka och jobba.... Idag lyssnar jag på Winnerbäck....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tog mig också en uppfriskande promenad igår efter en morgon som präglades av en otäck nattdröm som påminde mig om förflutna tider. Nej, det var inte så att något spöke kom och hämtade mig för att visa upp alla mina försyndelser som ung (tänker på Dickens julsaga), utan snarare om en person som stått mig väldigt nära förut och som milt sagt uppträdde besynnerligt. Och med den logik som följer i drömmar så gjorde även jag det, vilket fick mig att känna mig mycket obekväm när jag vaknade.

Men trots det vet jag att solen finns ovanför molnen, och blir för den skull så glad att jag kvittrar ett God jul i efterskott och Gott nytt år i förskott!
:-)

Woman soup sa...

Mr Harold...så även idag är den ovan molnen, fast jag hoppats på att den skulle visa sig.

Det där med drömmar är mystiskt.

Önskar dig ett Gott Nytt År! ;)