torsdag 11 december 2008

Lockande reklam

och lurad som vanligt när man för en gång skull ta sig tid. Maxi skulle ha Philips plattång för endast 149 kr bara idag. Utmärkt pris för mig och den lilla vill ha en så det hade varit en bra julklapp till henne. Men naturligtvis fanns den inte när jag väl tagit mig dit och man känner sig lite lurad och dum samtidigt när man kör från stan och ut dit bara för att vara lite sparsam.

Så...jag åkte och klippte mig i stället för de 200 som jag skrapat ihop. Har ju inte vågat klippa mig då jag tappat så mycket hår de senaste månaderna men nu var det ett måste om jag inte ska se ut som en svintoboll.

Det som var lite otäckt var att hon som klippte berättade att det var många som tappat håret denna hösten. Man kan ju undra om det är något skit i luften eller vattnet eller så.... Jag hade inga fläckar i alla fall och hon såg att jag hade mycket hår som var nytt därunder i massor alltså några centimeter. Fatta att jag kommer få värsta affrofrillan när det växer ut!!! Men jag är glad att det kommer nytt i alla fall och nu tappar jag inte värst mycket. Alla vitaminer och blutsaft som jag hällt i mig de senaste månaderna gör väl sitt till att jag är så pigg kan jag tänka mig =D

Nu ska jag öppna Exel och göra en kalkyl och en budget. Otroligt tråkigt tycker jag men jag ska göra det och läraren tyckte det var bra om man inte hade en budget. *skratt* 1,90 på kontot då är det inte så svårt att få in siffrorna....

Om jag hinner göra färdig så ska jag nog gå en runda i alla fall.... de andra är på puben ikväll - inte jag.....

Inga kommentarer: