onsdag 10 december 2008

En riktig student

Jamen visst, "du är en riktig student nu" sa min kamrat då hon ringde i eftermiddags för att höra hur det gick med studierna eftersom det ska vara inlämnade i morgon.

Det gick inte alls (eller till viss del så gjorde det ju faktiskt det) jag har ingen studieteknik alls och så fick hon höra vad jag gjort och då skrattade hon.

Jag är van att arbeta som bäst när jag får press på mig och den kom inte förrän i eftermiddags ungefär, efter hon ringt och jag insåg att NU måste jag om jag ska hinna.

Nä, dagen började vid 06.30 och sedan flöt dagen på. Det är så typiskt mig när inte den där pressen infunnit sig, så jag bäddade, bytte glödlampor, diskade, tränade, gjorde rent avloppen i badrummet, satte ihop en inbjudan till glöggparty, lagade lite lunch, tog fram böckerna igen, kollade mail, läste tidningar på nätet (hittade bästa väninnans uttalande i SvD - skitkul) skrev lite kommentarer, ringde mamma, plockade och sorterade alla skorna i hallen och slängde de mest hemska (som man inte vill se dem ha) och så ringde hon och frågade hur studierna gick?

AAAAAAAAAaaaaaaaaaaa då fick jag panik och då satte jag mig och nu har jag gjort 4 dagars jobb på en kväll. Men jag känner mig nöjd och jag har bara ambition att bli godkänd, så vi får se hur de här första inlämningarna blir, om de duger. Isåfall fortsätter jag väl i samma takt och teknik, för jag vet i sjutton hur jag ska kunna ändra mig?

Är det någon som är likadan som mig, som bara kan göra saker när det är under press? Jag var likadan när jag jobbade. Mest kreativ när det var snabba ryck och hatar att göra längre projekt för då blir jag uttråkad. Detta måste ju nästan jag ta upp med någon - jag är ju sjuk *s*

Denna veckan ska jag inte jobba förrän på lördag - vilken lyx. Livet känns roligt just nu och idag blev jag bjuden på fest till helgen igen och på söndag ska vi hugga gran.

Eftersom jag fick iväg en inbjudan om fest idag så måste jag ju bara fixa vissa saker som ej blivit gjorda sedan vi flyttade hit. De sakerna är många för jag trodde jag redan gjort det mesta men nu har jag en liten lista som måste fixas och egentligen skulle jag vilja åka till IKEA för jag behöver förvaringslådor. Men det är tråkigt att åka själv, de andra jobbar ju i veckan och jag jobbar helgen....hmmm

Nähe...pigg är jag fortfarande och klockan är mitt i natten. Kanske det är fullmåne för då brukar jag ju vara pigg *s*

Natti

Inga kommentarer: