måndag 22 december 2008

Sjukligt nyfiken

Det ligger där i hallen på hyllan. Ett litet paket jag fick igår. "Det ska inte öppnas förrän på julafton" Lovar! Varför sa jag det? Jag har ju nästan feber av nyfikenhet. Jag har nästan alltid listat ut i förväg vad jag fått i mina paket men detta gnager och tär på min nyfikenhet OCH jag kan bara inte vänta med att se vad det är i de - eller? Tänkte det kunde hjälpa att skriva det här och att det liksom kunde lätta trycket. Visst, ni som inte är nyfikna av er i samma grad kan nog inte förstå hur illa det känns OCH varför i hela friden är jag så nyfiken? Vad kommer det ifrån?

Jag har nu bakat 10 st julbröd utslaget på 4 kvällar, det börjar bli tråkigt, men visst de som fått blir glada och det gör ju mig också glad att de gillar det. I morgon ska jag ha två limpor till med mig + att jag fick mer att göra än vad jag tänkt mig. Jag brukar alltid köpa en "julstubbe" och ta med mig, det brukar uppskattas och det förväntas av mig att jag ska ha den där julstubben med mig. Idag skulle jag lägga undan en och till min fasa sa de att de inte bakade den i år. Vaaa!!! vad ska jag då göra? Hittade ett recept på nätet så nu har jag gjort två fyllningar som ska vara i och det gick åt en liter grädde (fy sjutton) Vi får väl se om jag klarar av att det och om den blir lika god, men ett försök är ju värt....

I soppboet är det jul fullt ut, vi är färdiga med det mesta och i morgon åker vi. Först barnen och jag kommer efter för jag jobbar till kl 21. Ska inte jobba på julafton och det känns skönt för jag har aldrig gjort det förut. Klapparna är delvis under den fina granen och i morgon ska den lilla få i uppdrag att gå och hämta de jag lagt undan som ligger färdiginslagna i affärerna. Själv tar jag några före jag åker till jobbet.

Alltså ikväll måste jag packa *pusst* Här måste se någosålunda ut eftersom vi ska träffas här på juldagens kväll före vi ska gå ut på "soulnigh". Jag slutar jobba på kvällen. så vi ska laga mat ihop så jag hinner fixa lite.... ska bli jättekul. Jag har verkligen underbara vänner och det är jag väldigt glad över. Min fest i lördags var också lyckad. Det är roligt att samla människor från olika håll och det var många ändå som kände varandra.

Jag gillar att fixa och framförallt gillar jag julen, det är mys för mig. Att få åka iväg kvällen före julafton och få vara ledig och vara med familjen är höjdpukt. Studierna har kommit lite långt bak i prioriteringen så i mellandagarna får jag läsa satan men det ska nog gå bra. Jag ska ju jobba en hel del och då kan jag nog plöja en och annan sida när de somnat.

Nu kändes det igen....paketet nästan pratar med mig om att jag nog ska öppna det.....ahhhh....varför är jag så jävla nyfiken?

Till saken hör att jag inte kan ljuga så det är ingen ide att ens försöka - det syns på mig direkt. Vad som är anmärkningsvärt är att jag även redan gett min lilla dotter två paket *s* Men det är det som är lite kul.... att småle och säga "öppna det" då är det ju lite mer julafton för jag tycker det kommer bort att se minen när de öppnar just när alla öppnar samtidigt. Att fördela ut det gör glädjen större. De brukar få varsin paket på julaftons morgon också men de får jag nog fixa i morgon för just nu finns inget som passar.

Den stora dottern har haft sin nye pojkvän här i 5 dagar och han var trevlig. Men hur det ska gå eftersom han bor i Stockholmstrakten förstår jag inte MEN det behöver jag ju inte heller.... de får själva lösa det. Men jag blev i alla fall godkänd och dottern såg minst sagt nöjd ut OCH bara det är en seger för mig då hon numera bor hos pappan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nästa år anställer jag dig som julfixare.... *dödstrött*

Woman soup sa...

JenJen - klart att jag kan fixa =D

Hoppas du har det gott nu!