tisdag 2 december 2008

Adventsbanan

Allt kändes så bra. Har börjat plugga och jobbar samtidigt. Mycket pussel med tider och det har hänt en hel del andra trevliga saker som gjort att jag mår mycket bra. Men det måste ju alltid vara något man ska kämpa med och då var min bredbandsleverantör som gjort livet surt minst sagt.

Suger är ordet och jag är vansinnig på dem. De har blockerat mig så jag inte har något nät. Så fort jag blir uppkopplad, så ska jag skriva ett längre inlägg om dem. Läget är i alla fall att jag mailar, faxar, ringer varje dag och de behagar inte svara för de har fel och saknar kundvård.

Deras kundtjänst som utlovar 24 timmars service kan man hålla sig för skratt åt. De menar inte att de har service 24 timmar om dygnet utan att du som kund ska ringa 24 timmar om dygnet för att inte komma fram och om man lyckas komma fram så är handläggningstiden 2-3 dagar. Mitt första mail till dem skickade jag för en månad sedan och *pa-dam* jag har inte fått svar på frågan ännu.

Vad göra? Lite kul när man läser på distans och ska hämta material och annat. Jag hatar dem!!! Som tur väl kan man sitta på stadens bibliotek, men hur kul är det när man är beroende?

Jag är beroende av att vara uppkopplad, helt klart. Allt är så jävla krångligt när man väl vant sig. Jag har ju inte ens en telefonkatalog hemma, banken, mailen.... Men nu har jag hittat "bibblan" och det är ju faktiskt riktigt trevligt att vara här. Nu har jag lånat både vanliga böcker och ljudböcker som jag kan läsa och lyssna på när man väl kan dimpa ner i horisontellt läge.

I sopphålan är det mys. Köpt nya stjärnor och ljus och allt går i kärlekens färg ;-) Det är t o m städat förutom hallen där div julsaker fortfarande ligger i en hög kartonger. Det ska bli en riktig mysjul. Har aldrig varit så tidig och jag känner ingen stress inför julen - allt är lugnt. Att det alltid kommer upp den där julen då jag höll på att gå in i den där berömda väggen, så även i söndags och nu skrattar vi åt det. Men ett litet sting av sorg över att man befunnit sig där rusande runt. Ja, för er som inte hört så var det ett uppvaknande då tjejerna berättade för mig att det var 1a advent vid frukosten och jag hade inte en aning om det för livet bara rusade med jobb... De ville ha adventsljusstake och just då hade jag inte en susning om var på vinden de låg. Det enda jag kom på just i stunden var att ta en banan och små ljus och så fick det bli en adventsstake och vi skrattade även då, men visst hade jag dåligt samvete för att livet rusade. Dit vill jag aldrig komma igen och nu är det ett minne - ett sådant som gör att man vet att man lärt sig på vägen i livet...

Betygen som jag inte visste var de befann sig hittade vi efter att ha plockat ur hela vindsförådet och där låg de prydligt i en mapp nästan längst in. Nu känns även det bättre för nu har vi sorterat där uppe och man har koll på vad som ligger var. Det tog bara ca 3 timmar *pusst*

Sitter här på övervåningen på bibblan och ser min söta lilla dotter där nere i infodisken. Gud vad det värmer i hjärtat över att bara titta på henne. Det är ju så väldigt tyst här så man hör ju allt och tydligen ska hon ha en bok om Australien. Tror att det är till någon uppgift i skolan. Mysigt ställe det här är, man borde vara här mer. Jag ska nog försöka sitta här och läsa, kanske man kan vara lite mer effektiv. Jag har försökt mig på tre kurser samtidigt, allt för att det ska gå så fort som möjligt att bli färdig. Jag provar i alla fall, jag vill ju bara bli godkänd, satsar inte på några MVG.

Soppkram!

1 kommentar:

Anonym sa...

På biblioteket måste man hålla sig tyst och inte sitta och fnittra för sig själv. Klarar du verkligen sånt? ;-)

Jag har just gett dig en award idag. Finns att hämta i min blogg.

Kroppskramar!!

/PP