fredag 29 augusti 2008

Äta tyg?


Nu ska jag börja sy. Var på IKEA i onsdags och handlade. Ja, vi kan ju äta gardintyg resten av månaden för det blev liiiite mer tyg än jag tänkt. Men å andra sidan så blir det ju lite finare här - äntligen. De sexton förvaringslådorna ska bli i tyget Fredrika så det blir en färgsprakande hall.
Jobbat, jobbat, jobbat och jag är både trött och har energi hur det nu går ihop. Det är nog så att jag inte vågar känna efter. Det känns som det är ganska full rulle hela tiden och jag tänker inte tacka nej till att träffa människor pga att jag ska jobba dagen efter. Alltså, det är så trevligt att det ringer kompisar och de tittar upp eller att vi går ut. Igår fick jag snabbt duscha och så gick jag på puben med en kompis. Trevligt, men jag var hemma ganska tidigt.
Idag har jag varit ledig och jag har bokat av helgpasset för att just kunna vara ledig. Jag har jobbat varenda helg i över tre månader så det är väl ok.
Igår fick jag en DVD med massa musik av Mr nattpratare. Lite pirrigt att träffa honom, men det var bara ett kort möte. Jag blev i alla fall glad och idag har datorn spelat hela dagan. Datorn som ÄNTLIGEN är fixad och jag har både ljud och program i den OCH den stänger inte av sig var femte minut - lycka =D
Jag var på systembolaget idag för att köpa en wiskey som tack till honom som fixade min dator, men just den sorten jag skulle ha fanns inte *suck* Det blev att jag köpte lite olika viner istället OCH det var inte meningen.
Nu ska jag börja sy för jag tror inte jag ska gå ut ikväll. Lika bra att börja annars är det lätt att tänka att man kan vänta tills i morgon. Ljuuuv musik i mina öron just nu - Diana Krall... Det behövs för symaskinen och jag brukar INTE vara bästa vänner.
Hoppas din helg blir solig och fin du Soppläsare ;-)

Inga kommentarer: