söndag 24 augusti 2008

Nya tag

Ännu en helg med bara nästan jobb. I 3,5 månader har jag arbetat alla helger förutom en, det börjar kännas lite, men jag är ju glad för pengarna. Idag var jag uppe kl 05 och det börjar kännas lite osocialt för man kan ju inte vara uppe länge kvällen före.

Idag kom mina föräldrar hit på eftermiddagen och det var ganska trevligt. Som tur var hade mamma nybakat med sig. Pappa och jag ska börja på ett byggprojekt som vi satt och ritade ihop, så i morgon ska jag till byggaffärerna för att hitta prylar. (om jag är ledig) Jag har inte gjort så mycket kreativt sedan jag flyttade hit, tiden och orken har inte räckt till, men nu känns det kul, jag måste göra annat än bara jobba.

Ska även köpa tyg och sy de där sexton tyglådorna som jag krymte när jag tvättade dem i samband med flytten. Jag måste få i ordning lite här nu. Jag har inte orkat göra mer än det som kom upp från början och nu är det nästan så att man struntar i att fortsätta. MEN här finns massor att fixa och lika bra att ta tag i det nu.

Hela helgen har det väl regnat och jag har börjat med att tända ljus på kvällarna - det känns som om sommaren är över. Det är väl bara att inse att badningen är över och att jag inte fick tillräckligt ljus denna sommaren. Men visst är det mysigt att krypa upp i soffan med filt och se på film. Synd bara att man inte har någon att mysa med ;-) Fast lilla dotten får jag mysa lite med i alla fall. Lilla, hon mäter numera 176 cm och mamman är bara 163 cm...

Inga kommentarer: