tisdag 5 augusti 2008

..för att inte göra det man borde...

Jag tillhör dem som trivs med i alla fall en dags regn och även två. Äntligen kan man andas igen och det är inte så svårt att lådsasjobba. Det är ibland som ett träningspass att köra modell större tanter i rullstol och är man inte van att köra rullstol (vilket jag aldrig gjort förut) så tänker man ju inte att man ska gå upp för backarna man kör ner för. Men med lite positivt tänkande går det mesta...

Jag hoppas att det blir fina väder i morgon, för vi ska gå på Lars Winnerbäck på kvällen. Det ska bli kul att ha lite fest före. Men här sitter jag nu och bloggar strunt när jag egentligen har 100 saker att göra OM jag nu ska ha lite ordning här hemma. Ska baka några pajer, det får duga och så har jag gjort egen Turkisk pepparshots som jag ska bjuda på.

Lite fart blev det allt på mig idag. Har varit och köpt gardiner till köket och så har jag hängt lite tavlor. Det var ju på tiden för vi har bott här nu i tre månader.

Idag fick jag ett hemligt paket med posten. Min gulliga lilla älskling hade köpt jättefina skor som satt perfekt på foten. Superglad blev jag.

I går när det blåste som värst yrde glaset utanför. Grannen hade glömt stänga fönsterna så hela skiten blåste bort och det är ju riktigt ruskigt vad som kunde hänt med folk som gick på gatan. Nu var det nog bara bilarna som fick lite repor. Mina blommor och växter är ett minne blott. Jag var duktig och satte ner allt på balkonggolvet, men det hjälpte inte - allt var sönderblåst.

Inga kommentarer: