söndag 20 juli 2008

Rubbad balans


Så lätt det är att rubba balansen när man har trevligt. Vätskebalansen tänker jag främst på då eller jag har tänkt på den hela dagen idag. Jättekul med BBQfest igår. Många människor var det och okända för mig också... Jag fick jobba hårt... Där var många olika nationaliteter så det var svengelska hela kvällen och dessutom så hade han fixat en rolig utmaning. Alla som kom fick ett pärlhalsband. Det gällde att samla så många halsband man kunde under kvällens gång. För att få ett halsband var man tvungen att gå fram till någon man INTE kände och prata minst en minut med denne, därefter fick man ett halsband till den man gått fram till. Behöver jag säga att jag hade många *s* Herrejävlar vad jag babblade....
En sak var kul och det var att där var en engelsk tjej som jag pratade med och hon vill lära sig svenska, så hon skulle ringa mig så skulle vi hjälpa varandra. Jag skulle ju gärna vilja känna mig lite mer säker på engelska, så jag hoppas hon ringer - kul grej.
Kvällen avslutades med en liten check på utelivet men jag kände att jag borde dra mig hem om kvällen skulle sluta bra. Sagt och gjort, hem kom jag och när dotra min väckte mig 07.00 och regnet öste ner så varken kändes det lägligt, lämpligt eller aktuellt att köra till loppis i Brunnsparken. Men hon gav sig inte. Vid halv nio var vi i bilen med kaffe, dricka och de kläder som hon skulle sälja. Jag var nog mer som en sombi men det var bra med luft och jag försökte så gott jag kunde återställa vätskebalansen i kroppen.
Regnet upphörde och hon sålde för 1500 kr så det var en som var glad och belåten av att fått upp sin mamma.
Det är konstigt när jag de fåtal gånger är bakis så hittar jag på de där sakerna som aldrig annars blir gjorda. T ex att rensa avlopp och sådant. Det är nog en egen bestraffning eller något *ler*
Hoppas det fina vädret kommer denna veckan för jag längtar till salta bad.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu har jag länkat om dig i min blogg så man kommer hit i stället för till passagen. :=D

Anonym sa...

Du är välkommen! =D