torsdag 24 juli 2008

Ljuder i mina öron...


Lars Winnerbäck har fått tillträde i mina öron. Har inte lyssnat så mycket på hans musik förut, men nu har jag laddat ner så jag kan lyssna in mig före konserten som är den 6 augusti. Texterna är riktigt bra. Det blir säkert en mysig kväll med start tjejträff hos mig före. Det är lite olika artister som spelar även Miss Li som jag tycker sjunger härligt av det lilla jag hört.
Idag är en bra dag då man tittar på sitt konto och första fulla lönen är registrerad och som jag har i min hand i morgon. Herregud, vad livet känns skönt av att bara se pengarna där på kontot. Nu gäller det att handla rätt i fortsättningen. Har öppnat konto till mina barn, så jag kan återställa det som jag varit tvungen att tulla på under dessa år. Det är många hål som ska fyllas, men det känns väldigt bra redan nu.
Idag är första dagen jag varit själv på hur länge som helst. Barnen har ju sommarlov och här har varit gäster mest hela tiden. Det känns otroligt skönt att bara gå och skrota här själv och tänka de tankar man vill - färdigt. Att kunna sätta sig här och blogga t ex MEN det känns som om jag kommit ifrån det, svårt att veta vad man ska skriva...
Igår var vi och njöt av solen på några berghällar vid havet. Otroligt härligt väder med svag vind så det inte blev för varmt. Jag jobbar mestadels kvällsturer nu så då har man dagen för sig. Jag "går" numera som "erfaren" och skickas runt lite här och där. Det är otroligt givande att jobba med äldre människor, fler borde få prova. Det som är tråkigt är väl lönen, men för mig är alla löner höga efter att ha levt på "noll och ingenting" Kan man sedan jobba kvällar och helger så är det lätt att få upp lönen. Jag säljer fortfarande saker på nätet också men inte så mycket.
Jag har suttit och vakat i slutskeden. Jag har aldrig ens sett en död eller nästan död människa, men det visade sig att min intuition om att jag inte är rädd för döden stämmer. De anhöriga tackade mig för att jag varit där och för mitt stöd. Alltså...Soppan är inte bara glad och flamsig utan har en stor portion empati och kan dessutom ge stöd och trygghet i dessa stunder. Mitt självförtroende byggs på rejält och det känns väldigt bra att vara behövd efter ha varit utanför samhället i nästan två år...
Nu ska jag bara ha en härlig, lugn, horisontell stund med en bok i någon timme och det ska vara tyst omkring mig. (Satan ta de om de börjar jobba på gatan nedanför idag också)
Soppkram!

Inga kommentarer: