onsdag 30 juli 2008

Man fasas ut...

...ur bidragsberoendet ganska snabbt. Efter att ha jobbat i lite över två månader nu så återstår bara ett bidrag och det är barnbidrag. Det känns skönt, men man kan ju ha synpunkter på t ex FKs handterande av bostadsbidraget. Jag bad om hjälp att fylla i ny blankett, då jag inte vet hur mycket jag kommer att få i lön varje månad. Fick svar via mail att jag skulle få en tid för möte. Idag damp det ner ett brev från FK att fr o m augusti får jag inget bostadsbidrag enligt nytt beslut och heller ingen tid inbokad - tack för det. Snabba som satan att fatta nya beslut men att få ett möte inbokat var värre. Det är ju uppenbart att de inte vill träffa sina "kunder". Man kan inte ringa och de har inte öppet så man kan gå dit och man kan uppenbarligen inte boka möte med dem heller. Skönt att slippa kontakt med dem! Det är bara att jobba satan så man inte kommer dit igen...

Inga kommentarer: