tisdag 15 juli 2008

Feel good....



men ändå inte... Som vanligt är livet härligt, men ändå inte. Det är nog jag i ett nötskal. Det finns alltid en längtan efter det som var för kort men underbart i stunden.

Två månader har jag nu jobbat och det känns som om jag aldig kommer tillbaka till arbetslöshet för inom omsorgen verkar det finnas hur mycket jobb som helst. Visst trivs jag, men nu känner jag behov av att vara ledig någon dag planerat i alla fall. Jag har jobbat veckans alla dagar när de ringt - dag som natt. Idag var första dagen jag sa att jag inte kunde då jag behövde uträtta lite ärenden och hade hittat tvättid också. "jag skriver arbetsvägran då" pang i örat. Jag har under två månader tagit alla jobb jag tilldelats och idag när jag väntat till 9.30 och de inte hade ringt så planerade jag dagen med "måsten". Arbetsvägran?! Tillbaka några månader i självkänsla och blev påmind om att jag faktiskt är arbetslös..... Fick ringa upp och ta passet, men nu ska jag förhålla mig annorlunda. Ringde idag till högsta chefen och när denna månaden är slut flyttas jag över till ett annat distrikt - surkärring. Hon visste inte vem hon försökte sätta sig på.... Men jag blev lite lurad där ett tag... Men jag varken äter eller tar skit - så är det.

Har inte bloggat, har inte haft tid eller kanske lust - jag vet inte. Behovet har inte funnits i alla fall. Det har hänt mycket. Jag har haft min kära vän här under två veckor och vi har haft det underbart roligt. Jag har upptäckt turkisk pepparshot eller den upptäckte mig, för det kom många till mig utan att behöva ens resa sig ur stolen (vojne, vojne...)

Vi har varit i Skåne och gottat oss på de vita stränderna. Vi har varit på bio, pubrunda, festivaler och lite sommarunderhållning. Jag har haft tjejfest som blev hur lyckad som helst, tolv st som alla ville ha roligt just den kvällen.... Vi har bott på ön och haft huset själva. Det har hänt en hel del men nu känner jag mig tom igen - som stiltje, som en oro av tristess...

Någon skrev "löv är tungor som talar kärleksfullt om bladen" nästan så man vill ligga i en lövhög istället för på en strand, då sommaren inte är här.

Kram på dig soppläsare!

2 kommentarer:

Anonym sa...

BRA! Ta ingen skit!! Jag hejjar på dig, det måste ju finnas någon riktlije för hur mycket du ska ta av jobb? Eller? Är du kontrollerad av någon? Då borde ju denna någon f stå varje fall till 50% på din sida? Tycker jag, känner mig kontrollerad av FK själv, vågar knappt åka någonstns. Håller ig hemma OM de skulle ringa.

Woman soup sa...

Jenjen jag är nog kontrollerad av många (FK, AF, A-kassan...) MEN jag hade för en stund glömt det eftersom jag jobbat som en idiot...

Kram på dig!