söndag 2 augusti 2009

Vad hände med flickan som skrek?

Ja, du soppläsare. Någons dotter skrek på hjälp så det ekade i husen runt om. I huset bredvid ringde de polisen. Det var ett skrik som vilken människa som helst kunde begripa var ett skrik på hjälp och ett skrik för att värja sig. Mot vad? En mängd röster med utländsk brytning uppmande någon att "det är min tjej för helvete" Tjejen skrek igen att de inte skulle röra henne och denna gången så gällt och viljestarkt att magen nästan vände sig och jag var beredd på att springa ner för att rädda henne. Det vågade jag inte.

Tystnaden lade sig som en ljudmatta och man hörde bara en och annan röst. Polisen dök aldrig upp. När jag stod där och väntade välde ilskan i mig. Tänk om det hade varit min dotter och man bor mitt i city och polisen inte kommer rätt att man ringt. Hur fan kan det komma sig att de inte kommer? När det gått en halvtimme och jag stått där och väntat och tänkt mig senariet om gruppvåldtäkt med tanke på att ljuden tystnade och polisen inte ens kom det lämnade heller inga människor från huset. Vad hände med flickan som skrek?

När jag ringde och frågade hur det kom sig att de inte kom fick jag vänta en stund och jag fick upprepa allt och så gick jag och ställde mig igen och kände mig väldigt uppjagad av allt. Då kom det en polisbil och körde sakta förbi. Den körde sakta förbi!!!! Det är väl ändå inte möjligt? Det dröjde ytterligare 10 minuter och då kom de, tittade och körde igen.

Stackars flicka, någon har råkat väldigt illa ut och ingen hjälp fick hon, rätt att vi var flera som hörde hennes rop på hjälp...

Inga kommentarer: