lördag 12 december 2009

Snacka om snuvad på konfekten

Mina öron surrar när jag hör på radion idag om Ljusdal kommun som sålt betyg till utbildningsföretaget Miroi. När jag kommer hem söker jag och kan där läsa om hur de sålt betyg för 150 kr per betyg. Många uttalar sig hur fel detta är MEN ingen och då menar jag INGEN talar om hur det blir med de underskrivna betygen. Det finns ju en människa bakom varje betyg och naturligtvis är jag en av dem. Fy faaaaaan!!!!!!!!!!!!!!!!

Det låter som man fått betygen för 150 kr. Inte att det faktiskt har skett en utbildning som är av lika stort värde som just andra utbildningar som tydligen har aktorisation att sätta betyg. Varför i helvete kollade jag inte detta soppläsare?!!!!

Här har jag verkligen lagt ner min själ på att få fina betyg och jag har ju studerat som en galning för att få MVG och jag slutade ju min rad med full pott och jag kan lova att det inte var lätt eller att jag lättvinnligt fått dessa betyg snarare tvärt om om jag jämnför med övriga utbildningar och arbetskamrater som studerar.

Fy fan vad ruttet att det betyg som hänger på kylskåpet inte är värt något mer än 150 kr. Jag bara undrar hur fan det kommer sig att både kommun och Arbetsförmedling inte har detta under kontroll när de upphandlar utbildning?

Fy fan vad ruttet det känns. Mitt fina betyg som jag hängt på kylskåpet för att jag var så stolt över min insats försvann med en jävla mening idag via radion.

Jag bara undrar om någon tänker sig ett ansvar för oss som verkligen pluggat och med tron på att man fullföljt en utbildning.

Tänk att jag avskyr AVSKYR avskyr....avskyr myndigheter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kan någon göra något rätt någon gång?

Inga kommentarer: