måndag 28 december 2009

Lite kris, både här och där...

Lite oro både här och där men jag kan inte sätta fingret på vad det är så nu ska jag försöka få fram det genom att skriva här. Det har liksom känts som lite oro i kroppen. Julen har varit bra och jag är ganska glad men ändå inte. Något som jag absolut aldrig har känt oro för förut är åldern och det slog mig som en stöt genom kroppen av någon slags "ålderskris". Det var inte så att någon sagt något åt mig utan snarare tvärt om den dagen så var det en ganska tilltalande yngre man som förvånat hade gissat att jag var 8 år yngre - alltså 38. Lite generat så tackade jag för komplemangen men det var på kvällen en insikt slog ner i mig om att man snart är 50 år och det går fort som fan. Antagligen för att jag inte bruka bry mig om ålder och åldrandet så var det väl någon insikt som nådde mig.

Kris nr 2 kom igår när jag gjort alla mina räkningar, som var fler än vanligt. Det blev 1500 kr kvar varav dotter ska 570 kr till busskort på dem. Jag har klarat mig på mindre, men det känns så jävla trist nu när jag faktiskt jobbar full tid. Insikt 2 - det kommer inte bli bättre om jag inte sätter fart och öppnar ett företag. Så det är väl det jag får ta tag i....

Kris nr 3 är att jag fick ringa och boka av tandläkartiden eftersom det inte räcker till det denna månaden. Det funkar att gå med ett stort hål i tanden och jag har ju inte värk, men det känns skit att inte ha råd till det.

Kris nr 4 jag borde sälja bilen. Egentligen kan jag inte köra med den om jag inte köper nya däck. Men den prioriteringen ligger lägre. Alltså, jag kan ju sälja bilen och lösa tandläkaren och få lite mer pengar denna månaden, men klarar jag av att vara utan bil? Egentligen kör jag inte så mycket men ibland är det ju nödvändigt då jag ska till föräldrar, handla och köra dotter på matcher osv....

Kris nr 5 jag har förpuppat mig. Jag har inte varit ute på evigheter. Känner att jag flyr in i jobbet och tycker det är skönt att vara där för då behöver jag ju inte ut på annat. Hur sunt är det?

Det är väl detta som trycker mig och egentligen är det ju inte så farligt nu när jag har skrivit ner det. En månad och allt kanske är löst förutom att jag är en månad äldre *ler* Just nu lever jag inte "här och nu" jag tar inte vara på de små sakerna varje dag - skärpning soppmor!

Inga kommentarer: