tisdag 15 december 2009

Hon kommer hem igen

Någon julstämning har jag inte. Vi har redan tjuvstartat och kokt en skinka som redan är slut och visst är stjärnor och stakar på plats MEN sen då. Julsakerna på vinden? När, måste vi, ska vi hoppa över det i år? Det är frågor som ligger aktiva just nu. Jag har absolut ingen lust till något ...egentligen. Men den ordentliga mamman skulle ju aldrig låta det ske. Så, jag får väl upp och hämta ner sakerna. Jag har heller inte köpt en enda julklapp och jag får lön dagen före julafton så det blir som förra året då jag sprang och hämtade allt jag lagt undan. MEN så tittar jag ut och det snöar - fasen vad mysigt.

Det som är dagens glädjeämne är att min stora dotter ringde idag och sa att hon tänker flytta hem igen. Kan inte förklara hur bra det kändes, men också så spred sig en olust hur vi nu ska få till detta på bästa sätt. Jag kunde inte i min vildaste fantasi tro att det skulle ske hon har ju bott själv i ett år nu då pappan lyst med sin frånvaro. Det viktiga är att hon kommer hem och att vi får en bra relation igen men den där olustkänslan rör även att mitt liv skuffas undan igen. Ut i vardagsrummet bär det och min egna vrå försvinner. Det är bara för er jag erkänner att det känns en smula olustigt för det skäms jag nästan för att jag tänker. Det har varit så lugnt i vårt hem och jag har trivts med att ha ett eget rum. När jag väl fick det så förstod jag hur mycket man egentligen behöver det som vuxen människa. Men, men...jag ÄR överlycklig över att hon kommer hem igen och jag hoppas att en ny tid ska göra att vi ändligen kommer överens, men jag är livrädd över att misslyckas igen.

En annan positiv sak som hände idag var att en fd kund ringde och frågade om jag ville ha ett väldigt fint uppdrag. Mycket tid ska till då och det känns nästan övermäktigt just nu MEN vi skulle träffas efter jul och då skulle det presenteras för mig. Pengar behövs ju om inte annat och det känns väldigt bra att bli bekräftad över att man är bra på något som jag egentligen blev tvungen att lämna...

Idag har jag även ringt massa samtal angående mitt betyg och på något sätt så ska jag ha ett betyg utskrivet av någon annan är Ljusdal. Det är ju fan inte klokt att sitta med ett toppbetyg som saknar värde...

Har jag några soppläsare kvar?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jodå nog finns vi kvar. Jag kan nämna att jag har inte tagit fram allt denna julen, bara min favoriter och det fungerar det också och det verkar bli jul ändå!

fuschia sa...

Tittar in och tittar till..

Får läsa tillbaka senare för att se vad du haft för dig.

Suss

Anonym sa...

Kaiza kul att du är här ;) Favoriter är mycket bra tänkt, men jag måste tar ner allt ändå för att hitta dem...

I morgon är jag ledig på dagen så då ska jag minsann överraska mig själv i engagemang över "stöket".

Fuschia - roligt att höra från dig - länge sedan. Ska ta mig en titt in till dig också ;)

Anonym sa...

Klart du har!! Jag är ju här, det vet du ju. :-)

Så stakarna är framme men du saknar ändå lusten? Hittar inte den rätta stämningen, trots både skinkor och glitter? Ta en promenad! Känn snöflingorna mot kinden och sträck ut tungan och låt dom smälta där. Det funkar rätt bra kan jag meddela. :-)

Och för säkerhets skull kan du få en sån där Julpuss också *ställer mig under misteln med dig* ;-)

/PP