söndag 15 november 2009

Humor var ordet

Peter Pan skrev i sin blogg om att Apoteket har humor och jag kan bara hålla med. Jag har nog skrivit om det förut för jag tycker det är studiebesök varje gång jag är där och handlar. Ja, faktiskt så köper jag ganska mycket där och är nöjd med deras sortiment vad gäller dusch och hudvårdsprodukter. Någon huvudvärk har jag aldrig (med tanke på PPs inlägg)

Jag brukar titta på personalen och förundras över hur sakta de kan göra saker och hur opåverkbara de är av att folk väntar. Denna gången skulle jag hämta mitt nya recept så jag hade en liten pappask av den gamla med mig. När hon fixat allt så skulle jag slänga ner den gamla asken i väskan men ångrade mig när jag tänkte på alla de andra 200 sakerna som finns där. Då sa jag att du kan slänga den kanske? Hon tittade på mig och sa att den skulle sopsorteras. Ahhha...Då var jag på väg ner med den i väskan igen då hon sa "Men jag kan ta den men den ska sopsorteras" På asken var den där fliken med mina personuppgifter på så hon pekade på den "Den där kan inte vara där" Snabbt rev jag bort den utstickande delen och räckte henne asken.

Då hände det som blev ett enda stort rivande i den lilla asken. Hon förklarade för mig att det var KLISTER under lappen så det skulle tas bort från övriga pappersförpackningen. 2x3 cm!!!!

Vad är det jag missat? Jag skrattade och rev itu asken och stoppade ner den delen av den lilla lappen i min väska och där ligger den nu. Kommer den att sopsorteras? Nej. Är den lilla lappen av papper - Ja! Hur svårt kan det vara? Hur dålig är jag? Svaret på det är MYCKET DÅLIG!

Än en gång har jag fått mig ett gott skratt med en oförstående seg apotekare på andra sidan över hur roliga de är i sin roll. Damen skulle se min sopsortering här hemma och må jag få många onda ögon på mig för att bli en bättre sopsorterare och människa =)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du såg inte om dom hade nätstrumpbyxor och rödmålade tånaglar också? hihi :)

Lucky you som aldrig har huvudvärk. ;-)

Söndagskramar från

/PP

JenJen sa...

Ha ha ha!! Jo du, jag undrar ofta vad de har för sig på apoteket, ungefär som i Hasse&Tages: vad i helvete har de för sig i banken efter tre?

Got2b sa...

Jag känner flera receptarier och apotekstekniker och tamejtusan...De ÄR sådär i verkligheten också!