fredag 27 november 2009

Dator på is

Precis! Min dator vilar på is. Den går för högvarv nuförtiden med alla Facebooks farmspel, cafeer och akvarium. Jag är verkligen tröttsam. Mitt nya tidsfördriv. Jag har absolut ingen vinnarinstinkt men någonstans har jag plockat fram den för det är så kul att gå om sina grannar i level. Men nu begränsar jag mig till ett spel men då måste jag lägga isklabbar i en handduk under datorn för att den ska hålla sig någorlunda tyst och inte gå på högvarv. Va?!? Inte vet jag vad det beror på.... och inte har jag råd att köpa någon ny dator heller, inte ens lust att lägga pengar på det.

Vad jag heller inte har lust med och som inte spelar mig någon roll är vilken mobiltelefon jag har. Jag är van att ha gamla mobiltelefoner och jag använder enbart telefonen som telefon och så är jag ju smsmarodör ibland. Alltså, soppmor vill bara ha en telefon som fungerar och som är hanterbar för mig. MEN detta tycker varken mina barn eller mina vänner som prompt tog min gamla telefon som egentligen bara är ett år gammal och satte i mitt simkort i en sådan där touchmobil.

Vad händer? Jo jag kan knappt sova inatt för jag inte vet om telefonen kommer att väcka mig. Jag hittar inte inställningarna och när jag skulle jobba idag så månste jag ha telefonen på ljudlös signal varpå jag senare ser att jag ringt en hel drös som börjar på A i fickan. *suck* Inte kul inte ens kuk. Att sedan gamla telefonnummer dyker upp och de mest använda plödsligt försvunnit gjorde mig sååååååååå trött. För det är ju så att man inte ens vet sin dotters nummer i huvudet.

Alltså, vänner, döttrar är nöjda men soppmor kommer en tid framöver vara helt lost när det gäller telefonen.

Spruthelvetet blev som jag befarade. Fick vara hemma igår med dottern då hon var jättesjuk och t o m svimmade och badade i feber och värk. Själv har mina lymfkörtlar svullnat och armen har varit stum och värken har hållt på. Usch i massor. Jag tror inte detta var bra att jag frångick min intuition om att hålla mig borta från vaccinet.

Helg. Jag tror det blir en härlig helg, när man väl jobbat färdigt =D

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ägna en stund varje kväll åt att leka med den. Pillra lite med den och ta reda på hur den funkar. Lär känna den helt enkelt. Det brukar hjälpa. :-)

Ja, mobilen menar jag givetvis! Men det förstod du väl? ;-)

Kram på dig!

Ha en trevlig helg.

/PP

Anonym sa...

bra start

Woman soup sa...

PP vad skulle du annars mena? ^^ Har dock lärt mig en del iaf.

Anonym - Not