lördag 18 juli 2009

Svalkande skönt

Idag har det varit mulet med åska och regn. Soppmor tog då tag i allt som kan tvättas + att jag drog ut allt ur gardroberna. Nu ligger allt i en enda röra och det är uppställt precis överallt. Det som hände var att ett-tu-tre så bara rann svetten och det var så jävla kvavt att man jag höll på att svimma. Hade satt dottern i rensningsarbete och sortering av hennes saker. Här ska samlas till loppis igen.

När jag frågade om vi skulle ta ett kvällsdopp slängde hon på sig badkläderna och jag också och så körde vi till badplasen som nästan var öde. Människor har väl annat för sig en lördagskväll. Så skönt har nog nästan aldrig ett dopp varit för det var precis så svalkande skönt som man ville och när man väl var under vattnet så känns det ju hur allt bara rensas bort. Det är nog bland det skönaste man kan göra. Dottern skulle ta kort så jag fick dyka X antal gånger före hon lyckades få med mig i bild. Jag är barnsligt förtjust i att bada och det är var synd att man inte kunde bada näck för det hade nog varit ett strå vassare.

På hemvägen hyrde jag film så vi ska snart kolla två filmer men först ska jag sortera in mina kläder så jag slipper göra det i morgon.

Jag är så jävla kärlekskrank att jag lovade dejten att komma i morgon om han tog med mig på något kul. Dumt - ja. Otroligt dumt - ja. Men antagligen får jag ut något av det eftersom jag gör det igen.

2 kommentarer:

Sagosessan sa...

Hmm … dejten, är det den där dejten som inte ville fatta … I så fall håller jag med: dumt

Kram ändå!

Anonym sa...

Sagosessan, det är skönt att känna medhåll ;)

Kram!