fredag 17 juli 2009

Sommarens läckerheter

Nu har vi gått över till blåbär och gud så gott det är. Billigt också för de kostar bara 25 kr liten. Bara tanken på att plocka blåbär gör att det kryper i kroppen och det är inget för mig. Nyttiga små blåa bär om man inte gör en paj och med både glass och vaniljsås till vill säga. Plockade av röda vinbär och då hängde ju klasarna och väldigt lättplockat, men det är nog vad jag står ut med för det ska gå fort om jag ska stå ut... Vinbär är gott att äta som frukt också så man får ju passa på.
För övrigt är jag i vakum. Jag har inga pengar och det tär. Det är inte roligt att göra något för det enda pengarna räcker till är mat och ingenting annat och det tar ner humöret. Idag var jag dock och köpte mig en mascara och bjöd stora dottern på lunch och det var riktigt trevligt. Nu har vi lagt upp nya mål som vi ska försöka hålla oss till. Efter att jag fått hjärnsläpp igår och skickat iväg ett sms på 6 sidor till Xet som innehöll endast meningar från min aphjärna kändes det bra att hon och jag är på samma spår. Han är så jävla stekt så han fattar inte och det är ju sorgligt i sig men nu tänker jag inte hjälpa honom mer.

På måndag börjar jag jobba och det känns inte roligt, ingenting känns roligt - jag är i svacka. Ikväll valde jag att sitta själv för att reda ut tankar men det är svårt. Måste hitta energi igen, men det känns avlägset.

Igår var jag och solade och badade hela dagen och det var verkligen en superhärlig dag och när man dyker i vattnet så rensas skallen liksom. Men idag var jag bränd så det var inte att tänka på stranden. Hade smörjt in mig men tydligen räckte inte det. Enligt väderprognosen så behöver man ju inte bry sig så mycket för det ska ju inte vara så soligt den närmsta tiden.

Ikväll skulle jag behöva dig här men jag avstyrde det själv så.....

2 kommentarer:

Got2b sa...

Men Soppan då... Klappar om dig! JAg är också fattig. Har lagt ut massor med pengar som X skulle varit med o betalat men han har inte råd för han har köpt en svindyr KAMERA! Nödigt... Aphjärnan skriker... Kramar!

Woman soup sa...

Got2b (vad det nu betyder?) Tack för omtanken och vi kanske får gå kurs hos JenJen, hon kan wodoo...

Man blir inte lyckligare av pengar MEN det underlättar en jävla massa att ha dem.

Soppkram!