tisdag 21 juli 2009

När vinsten är förlust


I hallen står en stor Toblerone med innehåll av 2 kg choklad. Det är för jävligt - den ska ut. Jag äter inte choklad så ofta men det beror på att jag inte köper någon. Har jag det hemma så fungerar jag nog som en alkoholist, jag kan inte låta bli. Det maler och maler.... Nu ska jag åka och jobba och när jag kommer hem ska den vara borta. Jag ska inte smaka en enda liten bit. Det är så att dottern inte äter choklad så varför hon inte gav bort den redan före hon kom hem förstår jag inte. Klart det är kul att vinna men då kan man ju satsa på något som man har nytta av.

Toblerone är nog en av de godaste choklader jag vet, men det var längesedan jag åt någon så kanske är den inte så god som jag tyckte förut.

Nu ska jag gå och äta en god frukost med fil och blåbär toppat med några jordgubbar och en stor mugg kaffe för att sedan åka och börja mådanes pass. Usch...vad det tar emot....

Inga kommentarer: