måndag 20 juli 2009

Idag är jag osann

Jag brukar alltid stå för det jag tycker och gör MEN idag ljög jag och det känns inte bra. Jag skulle träffa några äldre vänner, de där som jag tog bort ur mitt liv för några år sedan. När det närmade sig så kunde jag bara inte, ville inte, kändes i hela kroppen att jag inte ville, så då ringde jag och sa att jag skulle jobba. Det var inte så svårt men idag var jag på stan och skulle köpa lite saker och då träffar jag väl på en av dem. Då var det inte lika lätt att stå för ljuget. Kände mig väldigt rutten och det syntes nog i hela mitt kroppsspråk och jag tror det stod i pannan "hon ljuger". Alltså jag ska inte ljuga mer utan alltid stå för vad jag vill och känner.

Igår var en bra dag. Dejten och jag var ute och körde och det blev en trevlig dag. Han skulle hjälpa mig att sätta upp lite hyllor och lite annant som jag inte kunnat själv. Hur kan det vara så trevligt (läs sexigt) att se en man med verktygslåda? Helt klart går jag igång på att se en man med borrmaskin. Allt kom upp och tänka sig att soppmor blev helnöjd för en gång skull.

Köpte mig ett par nya sticka-i-skor som jag ska ha på jobbet. Det känns oroligt att börja jobba i morgon jag har ångest, varför vet jag inte. Men det känns väldigt intensivt att jobba på ett ställe 100% i en månad. Det blir nog bra, bara jag kommer dit. Maginfluensan härjar på en del äldreboende här och ve och fasa om jag hamnar i det, men det gör jag inte. Jag ska verkligen tänka noga och jag ska ta egen mat med mig och jag tänkte jag skulle leva lite soppliv och kanske gå ner något på det också.

Nu till studierna, fy satan, det är synd om mig.... eller inte /hon som ljuger

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, ja... jag fejkade en utlandsresa för att slippa träffa folk som jag hängt av mig för flera decennier sedan. Matcha den lögnen om du kan! :-)

[Annars måste jag säga att jag håller mig ganska fri från lögner. I alla fall egna.]