lördag 25 juli 2009

Länge leve Falukorven!


Ja nu vill jag inte hylla Falukorven, varken blommig eller i ring. Nä, det är snarare så att man bör nog fundera på om man ska äta denna långlivade "allemansrätt" . Min pappa grävde ner en falukorv i jorden för 2 år sedan och i år när han skulle vända jorden för att åter odla på denna plats, så fick han upp en hel falukorv som såg lika dan ut efter två år, förutom jorden som garnerade den. Det är ju äckligt!

Nog om korv. Igår fick jag pengar så idag ska vi ut och köpa lite som förgyller. Ska gå på torget och så ska jag köpa lite nya blommor så här blir lite trivsammare. Igår hade minsta dotter och jag en riktig myskväll med två filmer, hammagjorda räksmörgåsar och soppmor fick vitt vin och det var gott vill jag lova. Första filmen var bra men lite sorglig. Det var filmen Seven Pounds med Will Smith. Andra filmen var I taket lyser stjärnorna Herregud, jag grät filmen igenom. Det handlade om en tonårsflicka vars mamma dog i cancer. Dotter och jag låg i soffan och grät som tokar och kramade varandra samtidigt. Det var hon som valt filmen och hon hade sett den förut. Det är härligt att titta på alla sorters filmer, bara de berör, men nästa gång får det bli något annat lite mer lättsamt.

Nu är jag ledig två dagar och jag har jobbat/avverkat, en vecka av fyra. Det går ju fort och det har varit en OK vecka. Hann lämna in inlämningsuppgifterna i tid också, så då är allt lugnt.

Soppmor önskar er en trevlig helg!

Inga kommentarer: