onsdag 27 maj 2009

Jag är förkyld - igen....


Jag avskyr att inte må bra. Först yrsel och nu döförkyld - igen. Det var inte länge sedan jag var förkyld och det brukar ta lång tid mellan gångerna. Det sitter som berg, det där sjuka. Jag kokar och dricker ingefära men det vill inte släppa. Dötrött också - gud vad det är synd om mig ;)

Försöker jobba men hostar så man tar i från tårna. Jävla skit, jag måste läsa och jobba och nu har jag verkligen inte tid att komma efter. I morgon är det över - japp så är det. I morgon är jag hur pigg och frisk som helst.

Idag har jag gjort kålpudding på nytt kålhuvud. Det är nog bland det godaste vi vet. Kålpudding, rårörda lingon och potatis och morötter.

Har även varit och handlat i utkanten av staden på billighetsaffärerna och fyllt upp mitt basföråd, allt från shampo till salt. Snart kommer bästa vännen med dotter så då måste jag ha lite mer i skåpen. Det ska bli jättekul - längtar.

Det var full storm ute idag så någon sittning på balkongen var inte att tänka på. Fick snarare plocka ner mina krukor så de inte skulle flyga iväg.

Nu ska jag göra mitt jobb färdigt så det kan faktureras, måste ju ha lite pengar också =))

Inga kommentarer: