tisdag 12 maj 2009

Försäkringskassan knäcker människor

Jag håller på att samla mig. Det har varit en del motgångar på senare tid. Ska faktiskt hypnotisera mig - det lär bli spännande och se om det fungerar. Motgångarna är som att köra huvudet i väggen. Det är inte klokt vad Försäkringskassan gör med människor. Jag skulle kunna skriva en bok eller förklara för dem hur de skulle kunna spara några miljoner bara på det jag vet.

Deras sista terrogrej är att jag mist underhållet. Detta fick jag brev om i februari och ringde dem samma dag som jag mottog brevet. Jag pratade med dem personligen och bekräftade att allt var riktigt....men eftersom man måste ha chans att ställa om sin ekonomi så fick jag ett brev som bekräftade enligt BESLUT att jag skulle få behålla underhållet till maj. Varför skulle jag misstänka att deras beslut var fel när det är DERAS beslut? Jo, enligt dem så skulle jag det för nu ska jag betala tillbaka allt för nu har de tagit nya beslut och där upphör underhållet från januari - TACK! De är sådana jävla idioter att man får spader. De knäcker människor med sina idiotiska brev och beslut och egentligen hade det varit bättre att man aldrig har med dem att göra....JAG UPPRIKTIGT HATAR DEM!

För övrigt är jag FUL, jag har mens, jag behöver klippa mig, jag bor i mina böcker, jag orkar inte städa, jag har inga pengar, jag knullar inte, jag är inte ens kåt, jag har ingen bensin, kylskåpet ekar tomt, jag jobbar nästan ingenting, jag tvättar inte, min mobil fungerar inte, dejten krälar fortfarande, jag har inga kläder, det kommer konfirmation, student, födelsedagar och en jävla massa utgifter som jag inte vet hur jag ska lösa? Oj, så uppåt....

Positivt tänk då? Min dotter och jag hade en superhärlig eftermiddag, jag har nya glasögon, jag har fått MVG i allt, jag kunde betala alla räkningar denna månaden, jag promenerar ju varje morgon, mina växter och blommor är fina på balkongen, jag har plockat äppel och syren idag som doftar gott, jag har mina goa vänner, jag är frisk, jag ska snart på hypnos (spännande) snart kommer bästa väninnan, "semester"....ja det får väl räcka och nu MÅSTE jag vända tankarna.

hepp

4 kommentarer:

Got2b sa...

FK kan vara för jävliga... OCh resten av det du berättar.. Visst är det hemskt. Kom bara ihåg att du är duktig som berättar om det och sen också plockar fram det goda i alltihopa! Kramar

Anonym sa...

Det är otäckt att Förskingringskassan har rätt att kräva tillbaka pengar retroaktivt. Det innebär att man aldrig kan vara trygg när man anlitar dem.

I väntan på din bok om dem kan du ju skriva öppenhjärtigt om saken på din blogg. Jag tror att fler i din situation kommer höra av sig.

Woman soup sa...

Got2b För jävliga var ordet! Tack för stödet och kramarna =)

Mr Harold Man försöker glömma dem och varje gång det inte går utan att man måste ta kontakt med dem så vet iaf jag vad klockan är slagen och det är ALLTID trubbel. Någon bok blir det väl inte men jag har underlag till en ifall någon skulle vilja se hur det kan gå till eller om FK själva skulle vilja ändra på sina rutiner eftersom de uppenbarligen inte vill ta till sig någonting av det man framför. Vem är de till för? De brev, blanketter och de beslut måste man vara jurist för att granska.

Jag har överklagat minst 5 gånger i olika saker och det konstiga är att när man överklagar det som de påpekar så går det inte igenom - rätt att de då får rätt underlag. Nej då vänder de och grundar beslutet på något helt annat.

Det finns inte en enda myndighet som fungerar eller jag menar EJ fungerar som Försäkringskassan.

T ex ifrågasatte jag en blankett jag behöver fylla i varje månad som aldrig blev rätt ifylld, rätt att arbetsförmedlingen godkände det jag fyllt i. Jag får inga pengar, de får skicka 10 brev extra, Arbetsförmedlingen kliar sig i huvudet som behöver göra samma sak flera gånger...osv

Om man arbetar på ett större företag VET man att t ex det är förbannat dyrt att skicka brev. Försäkringskassan skickar 10 brev på samma ärende bara för att de inte kan göra en blankett som är tänkt att ifyllaren ska fatta VAD det är den ska fylla i. Är detta svårt att förså? Nej, jag frågade varför de inte hade blanketter som man förstår hur man ska fylla i men det var ingen som hade tänkt så.... Nej, ingen tänker på den myndigheten...

Jag som var skuldfri för ett år sedan har nu genom FKs förtjänst en skuld på ca 20 tusen kronor för att de är IDIOTER som jobbar där. De är till för att göra människor galna om de nu skulle vilja bli friska så finns inte ens chansen.

det blev mycket....=))

Sagosessan sa...

Ujujuj. Eländes elände. Vilket skit.

Jag är inte heller något större fan av försäkringskassan, även om jag verkligen inte ens är i närheten av den relation du har med dem.

Jag blir trött bara av att tänka på dem.
Det är nog bra att du ska på hypnos. Kanske kan hypnotisören trolla bort ordet "Försäkringskassa" ur ditt medvetande. Rensa historiken.

Kram!