lördag 6 juni 2009

Lördagskväll...

... och det är lätt att tänka att man inte har något liv när man sitter här med näsan i böckerna. Det enda som kan påminna en om att man lever är att man faktiskt hör musiken, skratten och de mindre roliga fulla människor som tror de sjunger bra. Men det ger faktiskt en viss glädje men tydligen är jag ensam om att tycka det är härligt att höra att andra har det trevligt. Festen är på våning 1 och på våning 4a så bankas det i golv och i rören för att de på våning 1 ska förstå att de ska sluta att ha roligt. Någonstans däremellan sitter jag och blir faktiskt störd över bankandet. Undra om de tänkt så långt de som är irriterade på att andra har fest? Om de åtmindstånde kunde banka i takt med musiken...

Något som irriterat mig är när barnen kommer hem och säger att de har fått VG + eller MVG+ eller svagt MVG. Jag brukar säga "det är bara bokstäverna som gäller, inte de där plus, stjärnor eller som någon idiotisk lärare gett - solar" Idag har jag nog ändrat mig. Kanske inte för det har betydelse i betyget, men vilken glädje det gav att få "solklart" MVG. Tänk att det faktiskt är roligt så jag håller nog ut två månader till... Kanske jag nu kan trigga mig själv till att få MVG i de ämnen som är kvar, vilket innebär betyg MVG i allt - tjhooo!

Inga kommentarer: