söndag 14 juni 2009

En lista mellan tvättarna...

Det var längesedan man skrev en lista så det kan jag göra nu mellan tvättarna....Knyckte den hos Hondjuret.

1. Hur gammal är du om fem år? Pass eller passerat det magiska strecket...

2. Vem var den sista du träffade? Träffade som i inledde ett förhållande med? Dejten som inte kan släppa taget och som gör mig elak.

3. Hur lång är du? 163cm.

4. Vilken var den senaste film du sett?Changeling - bra film!

5. Vem ringde du senast? Min älskade vän i huvudstaden.

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Dejten, jag är inte hemma....

7. Var är dagens planer? Har just tvättat färdigt och ska ut och se om dotra och jag kan hitta en vindstilla plats i solen med bok.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? En del sms:ar jag ofta och några ringer jag bara.

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Ja, och de har varit det i 53 år.

10. När såg du senast din mamma? I fredags.

11. Vilken ögonfärg har du? Blågrågröna

12. När vaknade du idag? Vid åttatiden, tvättstugan väntade...
13. Har du någon gång hittat en katt? Ja

14. Vilken är din favoritplats? Vid havet, hemma och där mina vänner är.

15. Vilken plats föredrar du minst? Hos Kronofogden.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Där jag trivs.

17. Vad skrämde dig som barn? Att världen skulle brinna upp.

18. Vem fick dig att skratta senast? Vännen i telefonen.

19. Är du för ung för att äga vinylskivor?Klart jag inte är, men Xet har dem.

20. Har du stationär eller bärbar dator? Både och, och några till.

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Naken.

22. Hur många kuddar har du i sängen? Åtta.

23. Hur många landskap har du bott i? 3 st

24. Har du någon gång spytt på fyllan? Tillhör ju dem som druckit KIR :/

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota i skor.

26. Är du social? Absolut

27. Vilken är din favoritglass?Polkagrisglass eller något med chokladkross (älskar glass)

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Bli glad och ge tillbaka till dem som stöttat mig under de senaste åren.

29. Tycker du om Kinamat? Ja det är gott, men äter det väldigt sällan.

30. Tycker du om kaffe? Skulle inte kunna mig tänka mig leva utan denna gudagåva.

31. Vad dricker du till frukost? Kaffe och vatten

32. Sover du på någon särskild sida? Nepp, kan sova bra på alla och på rygg också.

33. Kan du spela poker? Japp

34. Tycker du om att mysa? Ja, helt klart bland det bästa jag vet.

35. Är du en beroendemänniska? Säkert

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja.

37. Vill du ha barn? Jag är nöjd som det är men gillar tanken på en stor familj framöver.

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska.

39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja, en gång när jag var 3 år.

40. Föredrar du havet eller en pool? Havet!

41. Vad spenderar du helst pengar på? Trisslott ibland. Är väldigt dålig på att komma på vad jag ska spela på.

42. Äger du dyra smycken? Ja, men av någon konstig anledning har mamma dem....Hon har nog sett risken för att jag ska panta dem.

43. Har du någon gång testat narkotika? Ehh...ja, men det tänker jag aldrig erkänna.

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? En jordgubbe.

45. Vem är den roligaste människan du känner? Min väninna och egentligen är alla människor roliga =))

46. Välj ett ärr på din kropp? Har inga vad jag vet...men det finns ju andra saker som inte skulle varit där...

47. Vad har du för ringsignal? Gavin DeGraw - Chariot och Winnerbäck som alarmsignal.

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Ja

49. Flirtar du mycket? Japp om det är läge.

50. Vart togs din profilbild för din blogg? Har ingen.

51. Kan du byta olja på bilen? Klart jag kan men jag avstår gärna om någon annan gör det.

52. Har du fått fortkörningsböter? Nepp

53. Vilken var den senaste bok du läste? Psykologi

54. Läser du dagstidningen? Ja, på nätet. Sydsvenskan, BLT, Sydöstran, Expressen, Aftonbladet, DN mm. Nu har jag den lokala tidningen BLT.

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej, läser dem hos mamma. Dottern köper några svallerblaskor också...men jag känner inte till kändisarna längre...

56. Dansar du i bilen? Abslolut...och trummar på ratten =)

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? P4 eller någon reklamradio

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Lägenhetsnummret så att ingen skulle ta min andra tvättid.

59. När var du i kyrkan senast? På konfirmation för någon vecka sedan...

3 kommentarer:

Sagosessan sa...

Kul lista! :-)

Midsommarkramar!

hondjuret sa...

LÄnge sedan du skrev nu ju... Har du blivit bortrövad under midsommar? Hoppas det är trevligt i så fall och att solen skiner i alla fall lite på er!

Anonym sa...

Var är du?
Hoppas du bara har tagit lite sommarlov och ligger och latar dig nånstans i solskenet. :)

Saknar dig.

Sommarkramar!

/Peter Pan