tisdag 9 juni 2009

Banken håller på pengarna

Blir så irriterad. Jag har inte haft ett öre på ganska länge och jag har inte en matbit i kylskåpet. Som tur är så springer vi ständigt på kalas, konfirmationer och nu idag studenten så då får man ju lite godsaker. Här hemma är det soppor som gäller av olika slag. Ägg är ganska bra också. Nå nu var det inte maten jag ville få ur mig utan att jag undrar och är måttligt irriterad över att se mina skattepengar på kontot men de är inte tillgänliga förrän i morgon. Det enda skälet till att de inte kan röras är ju att banken håller några dagar på pengarna och är det rätt? :/

3 kommentarer:

Got2b sa...

Hörru soppan... Vi borde gå ut o ragga tillsammans du o jag... Skita i det jobbiga o bara ha kul!

JenJen sa...

Nej, det är inte rätt, det är den s.k. floaten, där dina och mina pengar, och alla andras med för den delen, ligger och flyter ett par dagar i deras s.k 'administrativa tjänst'... my ass, det är då de tar och lånar in och ut jättesummor, gör vansinnes affärer på några timmar osv. osv. med dina pengar och andras, utan att fråga, utan att ge ränta, så nä, det är inte rätt. Jag har inte ngt vanligt bankkonto, för jag vill inte stödja deras skitkapitalverksamhet.

Woman soup sa...

Got2b det låter väldigt trevligt och det skulle vara kul. Men det där med att ragga har jag lagt ner, men ögongodis är aldrig fel.

JenJen, jag är beroende främst av att jag säljer så mycket på nätet så är det väldigt bra oftast med nätbanken osv. Men visst får man spela bankernas spel - man har ju inget val.