lördag 18 april 2009

Spruta om du vill leva

Ja, det är ju verkligheten för många diabetiker och i veckan fick jag lära mig att ta olika sprutor. Ganska kul med tanke på att jag nästan svimmar varje gång jag lämnar blod av att bara se en spruta. Rädslor är till för att övervinna och det gjorde jag verkligen i veckan. Lärde mig massa praktiska saker....

Jag är förkyld!!!! Satan vad jag är sjuk - nära döden. Inte då så mycket av förkylningen som att inte orka göra något. Jag blir så rastlös när jag inte fungerar. Och den förbannade hostan som gjort mig inkontinent. Har varit hemma två dagar nu och skoluppgifterna har inte lämnats in i tid och jag har inte orkat göra någonting förutom att vanka och gå och lägga mig igen...

Har kokt häxdryck idag som gav resultat för jag fick upp en hel del och även hjärnsubstans tror jag.... Men ju fortare det infekterade släpper dessto fortare är man på benen.... Vad jag kokar? Idag blev det färsk ingefära, hackade vitlöksklyftor, lime, citron, honung i minst 10 minuter ska det koka och så frångick jag och hällde päroncognac i botten av den stora muggen och så brygden på och så drack jag det det hetaste jag kunde... Det dröjer inte länge förrän allt släpper....och man tror man har magsjuka *bläää* men sedan är det skönt och man slipper hosta tills i morgon bitti förhoppningsvis....

Mina glasögon har kommit men jag har inte kunnat gå och hämta dem eftersom jag varit sjuk. Det märkliga var att jag trampade sönder mina gamla och fick ringa och höra mig för på försäkringsbolaget.... (kanske, kanske inte...men va fan) Mina annonser har sålt jättebra och jag fick över en tusenlapp för mina sex kristallglas - kanonbra. Dottern har lagt upp massor av annonser på kläder och hon har nog sålt för en tusenlapp hon också. Det ska börjas i tid hur man kan skaffa fram pengar. Men soppmor är ju inte så duktig på att hålla i dem för hålen är ju så stora alltid...

Inga kommentarer: