tisdag 14 april 2009

Byteshandel

Idag ringde en vän och frågade om jag hade vin hemma? De skulle ut och grilla i det vackra vädret. Jag fick en flaska vin igår som inte blev uppkorkad. Jag bytte en flaska vin mot snus. Jag borde verkligen fundera över om jag ska sluta. Har aldrig försökt sluta men ibland röker jag för att ta ett litet uppehåll från snuset eller minska konsumtionen. Jag har aldrig försökt sluta och det kan man ju undra varför? Jag har nog aldrig varit motiverad till det utan ser det som min enda last.

Idag lagade jag purjolök och potatissoppa. Jag mixade den och följde sessans råd om att skala lite räkor och de lade jag i när jag hällt upp soppan. Det var supergott och det mättade väldigt.

En vecka kvar till pengar.... det fungerar ju bara inte. I morgon ska jag lägga ut mina kristallglas för det vet jag ger snabba pengar - så får det bli. Jag kan inte vara utan pengar i en hel vecka till... och jag har andra glas som går att dricka i =) (må mamma aldrig få veta *s*)

Telefonen är tyst...så skönt...ingen som pockar på uppmärksamhet. Om det var för att jag sovit dåligt inatt eller för den jobbiga situationen i morse vet jag inte...MEN jag sov fyra timmar i kväll. Nu har jag rensat i skolpapper (äntligen) och fyllt i blanketter till FK (ve och fasa) mitt skrivbord är rent och snyggt så denna veckan kan börja med nya tag. Ska gå praktisk handledd utbildning i två dagar och det ska bli kul.

Tittade på ett program om John Lennon och det känns både sorgligt och varmt i hjärtat på samma gång. Jag saknar att glöda för något, att aktivt delta, att förändra... det bor en rebell i mig =)

3 kommentarer:

Sagosessan sa...

Så räkorna funkade :-) Det gläder mig.
Det funkar också med en klick stenbitsrom och crème fraiche, om du någon gång skulle råka ha sådana burkar hemma.

Jag blev en gång bjuden på potatissoppa där värdinnan lade en citronskiva i botten på min tallrik. Det var också en hit! Gav en fräschör till soppan, som annars kan bli lite ... "kvalmig" (fel ord, men hittar inget mera passande).

Woman soup sa...

Jag hade purjolök i också och en buljongtärning.

Idag kokte jag lax och hade i - det var också gott.

I morgon vet i jag inte vad det ska bli....löksoppa är nog troligt *suck*

Sagosessan sa...

Löksoppa? Det gillar jag. Med buljong och rostade brödkrutonger. Har du vitlök hemma kan du rosta brödtärningarna i stekpannan tillsammans med smör och pressad vitlök *slurp*. Gör ju inte ens något att brödet är torrt när det rostas :-)