tisdag 21 april 2009

Sömnlös

Kan inte sova. Tänker på allt och inget. Brukar bli dödens trött efter en tenta men idag gick dottern och jag på stan några timmar efter. Hon hittade en fin klänning, sandaler och så smög jag undan en klocka hon gärna ville ha. Så kul att hon hittade en klänning som hon kan ha för stundande konfirmationer och annat som vi måste gå på... JA månste gå på, hade helst sluppit.

Tentan idag gick säkert bra men något MVG lär det inte bli, men det spelar ju ingen roll men nu när jag fått MVG i allt så känns det som lite tävlan mot mig själv. Men efter en sådan helg och inget läsande så uppnår jag säkert inte det. Jag är i fas i alla fall och nu ska jag starta två nya kurser som varar fem veckor framåt.

Dejten, ja han som var så ledsen förra helgen som jag tänkte att NU har jag gjort klart för honom ger sig inte och det är störande om något. Vilken tur att han inte bor i närheten. Jag svarar inte när han ringer längre, eller igår svarade jag men knäppte av honom då jag bara inte orkade höra.... idag ringde han igen och då sa jag att det var batterislut. Jag kan inte säga rakt ut att allt är över för jag trodde jag hade gjort det redan. Men han förstår, men vill inte förstå och jag avskyr att känna mig elak och jag vill ju såra så lite som möjligt men detta tar nog priset på förnekelse....

Idag fick jag mina nya glasögon och jag fick inga hejjarop från dottern utan att de ser ut som du haft dem länge.... Det var väl där någonstans jag ville att de skulle kännas. Inte något som lyser nytt, modernt eller färgsprakande - neutrala och det bekräftade hon. Någon drulleförsäkring hade jag inte, så där stöp det, lika bra det =)

Har inte hört något om lägenheten och jag hoppas att jag inte får den, jag trivs ju faktiskt bra här och har ju fått eget rum och allt med dubbelsäng t o m. Känns nästan som en ny start i livet.

I morgon ska jag försöka gå en runda för det var värst vad lungkapaciteten gått ner med förkylningen. Ska ta det lugnt och gå på morgonen och sedan ska jag ta ett riktigt röj här i soppboet. Idag diskade jag i 3 timmar. Fördelen med en sådan mastodontdisk är att man får chans att torka ur skåpen och besticklådan då allt var borta. Ska även åka och posta 10 paket som vi sålt. Det är goda tiden vill jag lova - gud vad folk köper. Nu har jag hållt på och sälja i nästan ett år eller mer och ändå finns det massor som jag klarar mig utan. Det är så skönt att känna att de flesta saker kan man faktiskt vara utan. Det är bland den bästa känsla jag fått när jag kom på att jag inte behövde alla prylar som jag omgett mig med förut. Ändå så tycker jag inte det känns som om vi saknar något särskilt, det tar liksom aldrig slut. Fler borde få kläm på det där med att inte omge sig med för mycket saker, de tar ens tid ur många aspekter.

Natti

6 kommentarer:

Sagosessan sa...

Kan inte låta bli att undra: har du verkligen sagt att du inte vill träffa honom längre?

Antingen har han inte förstått det.
Eller så har han ingen stolthet och krälar i stoftet.
Kanske älskar han dig verkligen, och vill därför inte acceptera att du inte älskar honom.

Ååå, vad jobbigt det låter. Vet inte vem jag ska tycka mest synd om.

Life is a bitch, and then you die.

Anonym sa...

Ja du Sagosessan, mig är det inte synd om, för jag blir bitchigare av att, som du säger, han krälar i stoftet...

Vad jag sagt är mycket...

Ha en solig bra dag!

Sagosessan sa...

Ha en bra solig dag du med! (fast här i Småland gömmer sig solen bakom moln)

JenJen sa...

Vad säljer du??

Anonym sa...

JenJen ALLT som man inte behöver eller som har stått i ett skåp i över ett år utan att ha använts...typ =)

Böcker (jag lär inte läsa de flesta en gång till) Ljudböcker, Filmer (oftast ser man de bara en gång. Sparar de man vill se igen) Ibland köper jag 3 filmer för 99 kr och vi tittar på helgen och sedan säljer jag dem styckvis och kan få upp till 80 kr/st. (Gratis underhållning och man tjänar även en slant) Dotter har köpt dyra jackor och de har ett högt andrahandsvärde - alltså är nästa jacka nästan betald. Kläder (allt går att sälja och det du absolut inte tror någon köper - går först) Skor, koppar, fat, ungarnas kläder, idrottsprylar, leksaker, spel de tröttnat på, påslakan, handdukar, tyger, gardiner, prydnadsföremål *puuust* JA allt går att sälja och kan man skriva en bra text till så är det ännu bättre. En älsklingsväska jag hade i ca 15 år som jag inte fick 5 kr på loppis sålde jag på nätet för 650 kr (då blir man glad)

Jag är alltid ärlig och snabb med att skicka och får därmed nöjda köpare och det syns för kommande auktioner.

Lite så...

Det har även hänt att jag hittat billiga saker på loppis som jag vet är prisvärda som jag sedan säljer vidare och tjänar mellanpriset.

Anonym sa...

Det är ju faktiskt bra att det finns en marknad för måttligt begagnade föremål. Och att sälja på nätet ger säkert mer pengar för mindre jobb jämfört med att kränga på loppis (och behöva pynta en dyr bordsavgift).