torsdag 30 april 2009

Jag är jag - bara jag

Jag är jag - bara jag
nej, aldrig någon annan
Jag har hittat mig
jag pratar ofta med mig själv
och jag går alltid dit jag vill
jag försöker trivas och jag ångrar sällan
jag växer med fel beslut och handlingar
Jag vill vara en god människa
med rena goda handlingar
Jag tar inte på mig andras felande
varje människa ansvarar för sina liv
jag kan aldrig ändra en annan människa
jag kan bara ändra mina egna tankar
jag vill älska dig
men kanske du inte ser kärleken
du rusar i andras tankar
har inte hittat dina egna
du vågar inte vara du, fast du säger det
med ett förakt för dig själv
om du bara vågade skulle du se
det du inte vågar se, hur enkel kärlek är
när man inte är rädd för att bli sårad
hur enkelt det är när man vågar
så lite man bryr sig om omvärlden
bara bry sig om lycka och godhet
ingen kan någonsin förtrycka en stark
rätt att den ligger sårad
den människan som försöker - är inte lycklig
inte insiktsfull och har ingen tillit till livet
att vara osjälvisk och ge kärlek kan aldrig misslyckas
du är vinnare varje dag och det kommer kännas i hela kroppen

2 kommentarer:

Peter Harold sa...

Mmm. Lite så där kändes det när jag var i processen att skriva mitt brev till "henne". Att försöka knuffa sig själv framåt. Och försöka hindra sig själv att glida baklänges i tvivlen.

Woman soup sa...

Jag hittade denna i mina sparade utkast och den kändes aktuell när jag läste den.... Evigt sökande =))