fredag 10 april 2009

Jag kommer se bättre ut

...Ja, för igår gick jag in och beställde mig ett par glasögon. Jag var fortfarande deppig och inga pengar och så gick jag förbi optikern och vände och gick in. Jag har hållt på att leta glasögon hur länge som helst men inte hittat några. Vill inte ha sådana där avlånga som alla har och jag vill inte ha skalmar som är som skygglappar - jag vill se, och det så mycket som möjligt med så lite båge som möjligt. Nej, jag kan inte ha glasögon utan båge. Sagt och gjort och ett-tu-tre så var det ett par som passade, inte snygga, inte fula utan bara ett par glasögon vilka som helst - taget.

Han gjorde synundersökning och kalaset gick bara på 2.700 kr och då beställer han lincer också som jag ska prova. Det vore lite kul att kunna ha lincer ibland när man är och badar, dansar mm

Hur löser jag detta när jag inte har ett öre? För det första så får jag tillbaka på skatten (men de kommer ju inte än) och för det andra som i ett mirakel så ringer en gamal kund och jag får göra ett jobb ganska snart. Det ska bli jätteroligt att jobba med det som jag kan om bara för en dag. En dags jobb är som en halv månadslön när man jobbar som vårdbiträde - fantastiskt. Inte klokt egentligen. Men det är ju tänkt så att jag ska jobba med äldre och betala hyran med dessa. Sedan ska jag göra extrajobb på övrig tid och det kommer bli jättebra.

Har en del att gottgöra så det kommer säkert ta något år före jag känner att jag gjort rätt för mig - men den dagen kommer.

Vilket härligt väder!!! Var ute och promenerade vid havet idag och vi satt och solade en stund på en holme - Karlskrona är vackert!

I morgon är det ut till skärgården som gäller och bara lediga dagar - I like!

Glad Påsk Soppläsare!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad bra det låter! Både Karlskrona och glasögonen.
I Småland har det också varit många vackra dagar :-)

Och glasögon, det har jag aldrig hittat några som jag klär i, MEN igår provade jag min 15-åriga halvsysters glasögon, och ta mig sjutton: jag passade i dem!

Så nu vet jag, att om jag någon gång behöver glasögon, så finns det ett par i hela världen som passar mig ;-)

Påskkram från en Smålandssessa