tisdag 7 april 2009

Helt utan...

...ja, nu är jag helt pank igen. Dötrist, jättejobbigt, deppigt, ångestfyllt och allt du kan tänka dig. Visst, jag har 5 kg potatis, 5 kilo gul lök för dessa kostade bara 10 kr st på Willys. Men hur kul är det på en skala att göra potatissoppa och löksoppa när det är påsklov och det förväntas att det ska vara lite god mat i alla fall. Har lite i frysen så det kan bli en kväll med räkor och någon med kött och sedan finns det nog någon kyckling och fiskpinnar så soppbarnet svälter ju inte men DET ÄR frustrerande och jag vill inte vara där igen.

Skolan har tagit så mycket tid att jag inte hunnit jobba och jag har varit så trött att jag inte legat på och ringt på helgen för jag har nästan känt att jag har för mycket. Alltså då blir det så här utan pengar. Det som är positivt är att jag fått MVG igen och det känns ju jättebra att jag klarar det med marginal.

I helgen var vi hos mina förädrar och hade en underbar solig dag. På eftermiddagen tog jag en ullfilt och kurade i soffan på altanen och somnade med havet som vy. Vaknade och befann mig några centimeter över soffan... då kom nästa bomb och då snackar vi bomb. Ett vitt rökmoln steg upp från ön utanför sådär som man ser på film och sedan kom kulspruteregnet och en bomb till. Aaaamen va fan. Nä jag tycker inte de ska hålla på och leka krig och helst inte nu på våren när fåglarna ska häcka. Tänk alla stackars människor som kanske flytt krig de måste ju få flaschbacks och ångest av ljudet. Vad min pappa tycker om detta kan man bara skratta åt...han muttrade något om att idioterna hållt på i tre dagar nu....

Något jag är glad för är att jag fick massor med blommor i lördags så nu har jag lite blommor på balkongen och vi invigde även den med lunch i lördags. Jag fick även ett fång av olikfärgade tulpaner och jag älskar verkligen tulpaner och färgerna. Någon är och tycker om mig.... vad jag är och känner är något helt annat...

Önskar dig en trevlig Påsk soppläsare! (har inte råd att köpa ny kvast i år)

1 kommentar:

Sagosessan sa...

Tips: Lägg lite räkor i potatissoppan. Det både påskar och lyxar till på en och samma gång. Och - inte att förglömma - det smakar gott också!