söndag 4 oktober 2009

Att ta ställning...

...och att våga tro på sin intuition och den information man försökt läsa sig till har fått mig att tacka nej till att vaccinera oss mot svininfluensan men det är inte ett lätt beslut, att ta. Men nu har jag bestämt mig - barnen och jag ska inte ta några sprutor och jag är ganska trygg i beslutet.

Idag är en annan dag och tårarna var sköna igår. Fick min stora dotter hit och vi hade jättemysigt med film och så hade vi räkfrossa. Hon sov över och allt börjar kännas som hon lämnat tonårskrisen. Hon har t o m tagit bort sina förtöjningar i öronen och upplyste mig igår om att hon tänker börja med vanliga öronhänge. Jag har inte kommenterat detta ingrepp som hon uppenbarligen visste att jag avskydde av hela mitt hjärta. Otroligt vad de behöver ta till för att komma ur krisen. Hon har gjort allt kan jag tycka men det som varit bra är att hon hållt fast vid skolan och skött det jättebra och det är nog det bästa.

Jag som glömt att de hemligstämplat tsunamibanden och nu tar de upp det igen och jag blir lika förbannad igen om att de hemligstämplas... Ghhhhhaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer: