onsdag 18 juni 2008

Vad betyder midsommar för dig?


För mig betyder det mycket. Stora händelser i livet. Den härligaste tiden på året. Grönska, värme, salta bad, färgglada blommor som läggs under kudden, kärlek, nattliga bad, glada människor med barnasinnet kvar, god mat och glada skratt.

Midsommarafton för 45 år sedan föddes jag. Jag gifte mig på denna dagen. När jag var liten och det inte var så pretentiöst, så samlades alla med bord och mat på vår sommaräng och firade midsommar och band stång. Det var dragspel, glada vuxna och barn, tillsammans. Sådana där skolskensminnen man samlar och önskar att det kunde vara så nu också.

Platsen är kvar så även de flesta människor, men inte det spontana i att fira tillsammans. Ve och fasa för alla inglasade altaner. Vi binder i alla fall en stång och kransar till huvudbonad. Om vädret tillåter så brukar det bli någon dans runt stången också.

I morgon är det Lövmarknad i Karlskrona och det är också något som ligger varmt om hjärtat. För mycket skräp kanske, men att just gå och köpa lite godis, blommor, biggaråer, jordgubbar och kanske något som man absolut inte behöver hör till. Staden är en marknadsplats och vid borgmästarkajen ligger lövade båtar. Så i morgon är det dags igen...

Jag har inte skrivit på länge. Det har hänt massor i mitt liv men jag kan inte skriva bakåt så vi tar det härifrån. Jag kan ju berätta att jag jobbat hur mycket som helst och jag trivs fortfarande. Det är verkligen givande att jobba med människor och naturligtvis ibland är det väldigt krävande, men jag har klarat det. Snart kommer första lönen och jag behöver väl inte berätta att den är välkommen.

Jag har klarat mig genom att sälja mer på nätet, så nu har fler kristallglas sålts och jag lyckades även sälja en singelskiva för 4-siffrigt belopp. Jag skulle nog klara av att sälja det mesta...

Nu har jag fixat i kommentarerna så jag hoppas att du kan lämna avtryck.

Önskar en härlig midsommar med fint väder, god mat och glada, varma människor runt dig!

;-) Nina

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Nu först såg jag att du lagt in din bloggadress!

Hoppas allt är bra med dig!
Kikar runt och önskar alla glad midsommar och så även dig!

Ha det bäst!
Kram

Anonym sa...

Låter som du mår bra. Då blir jag glad. :)

Önskar dig så väl framgång med allt det där du gått och väntat på så länge i livet. Inte bara jobbet och pengarna.

Hoppas din midsommar blev liite grann sådär som du önskar dig att den skall vara. Lite bad och barnasinne mellan regnskurarna. ;-)

Många varma kramar!!

/Peter Pan

Anonym sa...

:)
Sådan midsommar hade jag som barn, fioler och folkdans, gemensam kaffestund, kransar och stånglövning.
Det är jag mycket glad över.