torsdag 26 juni 2008

Solsken


På söndag kommer mitt solsken. De checkar in och stannar här i två veckor. Så kul!!! Äntligen blir det sommar och härliga roliga dagar. Tjejfest är inplanerad och en del annat som lite teater, musik osv MEN det är bara roligt att ha de här. Jag kommer att jobba en hel del men det är ju många timmar på dygnet så sova får vi göra senare.
Idag kom första lönen... det är inte en full lön då jag började i slutet av maj så det blev inte mycket över, men det räckte till räkningarna i alla fall så då är allt bra. Jag får fortsätta att sälja på nätet också till den riktiga lönen kommer i juli. Nej, jag klagar inte! försöker bara leva.
Jag är ju lite hopplös också. Har inte haft koll på att barnbidraget slutar vid 16 år - tack för det! Där försvann två månader och två tusen. Studiebidrag kommer i september och vi får väl se om det går till mig...
Skulle inte skriva om pengar i denna nya bloggen MEN vad gör man då det är en ständig kamp om de. Nu sitter jag och funderar om jag ska sälja de kristallglas som är kvar (mamma kommer att bli tokig på mig) Men är det försvarbart att ha kristallglas istället för mat på bordet? Det säger ju sig självt att det är bara att sälja dem...
För övrigt är jag kärlekskrank ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas ni har det riktigt kul och att du får till den den äkta sommarkänslan nu när solen skiner och det blivit lite varmare igen. ;-)

Varma kramar från

/PP

Woman soup sa...

Tack PP, det var trevligt.

Kramkalas ;-)