söndag 17 januari 2010

Skona mig från miljövänliga diskmedel från ICA



Idag när jag stod där och skulle diska och det endast var lite diskmedel kvar i flaskan och jag var tvungen att skölja ur den med vatten, fick jag se denna "farosymbol" (hur man nu har kommit på det ordet, låter konstigt) på det miljövänliga diskmedlet från ICA med varumärket "skona". Jag läser vid varningssymbolen (som jag tycker låter bättre) Där står... Nu förstår jag varför inte mina barn diskar. "Förvaras oåtkomligt för barn. (hör och häpna nu) Undvik kontakt med huden och ögonen." Då är frågan, borde det inte stå att man måste ha diskhandskar ifall man ska handdiska med detta miljövänliga diskmedel? För hur ska man undvika att inte få det på händerna annars? Fantastiskt märkligt. I fortsättningen köper jag YES som vanligt.

Inga kommentarer: