fredag 2 april 2010

Alla borde få ha en JenJen


Man blir sådär glad över att läsa alla era snälla kommentarer och hur mycket ni betyder rätt att ni inte är fysiskt nära vänner - en kram till er alla!!!!

Ja då var jag väl liiiiiiiiite bättre. Bara lite för det är synd om mig än ;). När jag väl hade skrivit mitt förra inlägg så gav jag liksom upp och bara gick och lade mig och jag somnade och sov nästan hela natten. Var bara uppe en gång. Sååå när förmiddagens samtal om jobb ringde så gick jag dit och det var väl det mest korkade egentligen men jag har inget val. Jag måste jobba för jag har inte någon sjukpenning eller så. Som tur var så var jag hemma efter några timmar och sedan har jag försökt kurera mig ytterligare och jag är väl bättre. Jag kräks inte iaf. Ögonen är som grisögon men det går väl snart över.

JenJen - jag skiter i påsken i år. Det som är tråkigt är att jag har 12 kr på kontot och det är den 1 april idag. Alltså 19 dagar utan pengar och inte speciellt mycket mat i skåpen. Visst, det löser sig, det måste ju göra det men det är så jävla frustrerande att jag fortfarande har denna ekonomi rätt att jag är villig att jobba hur mycket som helst.

Något som jävligt irriterande är som jag har skrivit förut de skulder jag nu har och som Försäkringskrassan har tilldelat mig för deras äckliga organisation inte klarar av att hantera beslut. Igår kom nästa lilla miss från dem och som gav mig ytterligare 3 tusen i skuld. De kan inte dra rätt skatt - tack! (jag har inte mer att spy upp) Det slutar aldrig eller det gör det för nästa månad är sista betalningen jag får och sedan ska jag aldrig ha med dem att göra mer hoppas jag. Jag har valt att avstå bostadsbidrag och även mitt underhållsstöd för att jag inte ska riskera att få fler bakslag. Sverige har blivit fantastiskt.

Jag har idag börjat skriva lista på min väg att komma upp och vidare och det kändes ganska bra faktiskt. Nu ska jag änteligen komma vidare. Vet inte hur många år jag har harvat med dålig ekonomi men alldeles för många.

Jag skiter i påsken i år. Inte en kotte hemma och jag har inte ens råd att köpa ett påskägg till mina barn. Att jag ALDRIG lär mig? Igår så hjälpte jag Xet att så att lilla dottern skulle få vara lite med honom. Hon hinner inte ens dit förrän hon sms:ar så nu är jag tvungen att köra 7 mil och hämta henne i morgon för han tänker inte köra hem henne. Blir man trött? Inte en liter bensin och inga pengar så ikväll fick jag ringa och tigga till mig och låna bensinpengar så jag kan köra och hämta henne. Satan att jag aldrig lär mig att han inte bättrar sig. Må detta vara sista gången och att mina ögon är bättre i morgon så jag ser för att köra bil.

Positivt. Jag har hittat en idag som ska köpa in sig på min bil och då halveras ju kostnaden för att ha den och jag får loss några tusenlappar + att jag har tillgång till bil. Mer positivt är väl att jag får jobba hela sommaren, det betyder pengar och anställning. Att man sedan är 47 år och inte har semester får man väl blunda för. Sommartimmarna är ju många så jag får leka semester när jag är ledig. Positivt 3 är väl att jag har fått klartecken på ett uppdrag som skulle kunna vara utnyttjning men jag väljer att inte se det så så då ger det lite till i plånkan.

Positivt är ju att man bara kan blunda så kan man lådsas att man är i Italien för grannen är en äldre dam som konstant har hela familjen som tittar till henne och om man blundar så tror man att man är mitt i infernot som råder varje dag. Eller när man får tillbaka luktsinnet så är det bara att glänta på dörren så kommer det kulinariska kinesiska dofter i hela trapphuset från grannarna under. Afrika är också representerat och det kan man nästa använda i en komisk sketch. En ung man tar snabbt ihop sin tvätt i tvättstugan då det är min tid. Jag säger och gestikulerar att han inte behöver städa vid maskinerna MEN du får ta luddet i torktumlaren uppmanar jag honom. När jag tittar upp fran tvättmaskinen står han och snurrar och faller ut med armarna och med brytning "vad är looodet"? Jag visar luddet och han tar det med in i nästa städrum och kommer tillbaka med ett rent och säger hej då. När jag senare ska göra rent efter mig och besöker städrummet har han bara borstat allt på golvet i golvbrunnen *suck* Lappkärringen är det tyst med iaf. Ett mångkulturellt hus vi lever i och det är ganska uppiggande. :))

Glad Påsk alla soppläsare och en kram till er alla för att ni är så snälla. Ni får en försmak av sommaren i bilden ovan. Jag längtar...

3 kommentarer:

hondjuret sa...

Glad påsk på dig själv!
Hoppas att det ljusnar!
*kram*

Anonym sa...

Glad påsk dig i efterhand! Jag har inte haft anledning att spy denna påsk, vare sig bildligt eller bokstavligt talat. Vet inte vad jag kan säga till tröst för någon som har 12 kronor att festa på över påsken, men jag kan inte låta bli att bli berörd. Jag bryr mig aldrig om att grubbla på miljonvinster; jag spelar ju aldrig så det är definitivt uteslutet att ens ha en chans på miljarden att bli miljonär. Det har aldrig heller legat i mitt intresse att vänta på att pengar faller över huvudet från tomma luften.

Hade samtal med chefen idag. Han sade så insiktsfullt att jag gjorde jobb åt andra som hade mer betalt än jag för att sköta sina jobb. " - Sluta rädda deras arslen, Peter", sa han. " - Höj min lön," ville jag replikera. Men det gjorde jag inte.

Det känns i o f s bittert att bli kritiserad för att man ger allt och lite till. Och mer bittert när den ansträngningen inte belönas.

I sådana situationer säger den kloke att pengar inte allt och att man skall vara tacksam för annat, som t.ex. hälsan. Ja, det är klokt sagt, men fjärran från verkligheten. Att jobba hårt utan rätt belöning tär på hälsan. Som att gång på gång behöva rulla samma jävla stenbumling uppför samma uppförsbacke, gång efter gång. Och för varje gång har bumlingen blivit tyngre och uppförsbacken brantare.

Då är det frestande att släppa taget och springa nerför...!

Jag anar att din vardag är liknande. Med FK som en bonus från helvetet...!
;-)

JenJen sa...

Varför har du ingen sjukpenning???