tisdag 30 mars 2010

Nära-döden-tillstånd?


Åh vad det är synd om mig!!!! Fast det är bara JAG som tycker det just nu. Jag är genomförkyld. Detta har pågått i tre dagar och jag har just nu fått nog. Feber, kräker, snyter, dricker, hostar, hostar och hostar....

Man kan nog dö eller? Alla har flytt hemifrån och jag är ensam. Kan inte sova för jag hostar, kan inte titta film för jag ser inte, orkar inte sitta framför datorn och då är frågan när fan det ska gå över?

Jag avskyr att vara sjuk. Det hjälper ju inte ekonomin heller att valsa runt här hemma heller.

Jag har kokt ingefärsvatten, druckit whiskey, inköpt halstabletter på apoteket, hostmedicin och alvedon.

Något mer? Vad ska jag ta mig till? När jag inte får luft så får jag köra ut huvudet utanför fönstret en stund. Jag har nog hållt många grannar vakna när jag hostat och spytt på toaletten hela natten. Jag kan inte lägga mig ner. Jag kan inte sitta och sova.....

Jag är som ett utskitet äpple.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars dig. Hoppas det ger med sig snart!

Anonym sa...

Ja, stackars dig, verkligen. :-(

Hoppas verkligen det går över snabbt och att du kryar på dig ordentligt igen.

*lämpar av högar med chokladaskar och blomsterkvastar hos dig*

Bli frisk fort

/PP

Anonym sa...

Usch, det där låter inte roligt. Då var min senaste förkylning betydligt trevligare... lite av en slags bonussemester. Å då är jag ändå en man. (Vid förkylning kan man sannerligen diskutera vilket som är det "svaga könet"!!!)

K r y a p å d i g !
*försiktig kram*

JenJen sa...

Jag tycker VISST synd om dig! JÄTTEMYCKET! Hade jag varit där hade jag:
bäddat om två ggr om dagen, nya lakan gör att man mår bättre och bättre,
pallat upp STORA kuddar vid huvudgärden så du kan sittsova,
bäddat med lakan i soffan oxå, det är skönare när man försöker se film en kvart i taget,
fixat ångbad för näsan i balja med eterisk olja och handukstält,
haft tekannan i gång med magiska mystiska örtkueringsvatten,
tvingat dig att 'jo, nu går du in i duschen och sköljer av dig',
fixat lite lätt buljong, lite uppskuret grönt äpple,
hållit mig undan i tvättstugan och tvättat din tvätt så du kunde ta ny t-shirt var annan timme och du fått vara i fred...
Det är jag och Florence, vi vet hur man gör!
Ge fan i påsk nu!