måndag 8 mars 2010

Internationella kvinnodagen

En bra dag med andra ord och den behövs.

Att uppmärksamma kvinnors rätt runt om i världen och hoppas på att någon gång så har kvinnor lika värde, på lika villkor. Alla kvinnor för sin kamp och vi får lära våra döttrar att hävda sig och hoppas på empati och engagemang för kvinnor som är förtryckta. Att uppmärksamma goda förebilder för vi kvinnor är ju fantastiska :)

Soppmor tänker denna dagen ge sina nära kvinnliga vänner en rolig tjejträff.

Kan väl passa på och ropa ut min frustration i brist på manlig sällskap.... Soppkram!!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är ledsen, men jag tycker att årets Kvinnodag var synnerligen dyster. De goda exemplen lyste med sin frånvaro. Jovisst gladdes man åt kvinnlig rösträtt och aborträtt, men sen lät det som att utvecklingen stått still.Det kändes som att stoltheten - vilken ni kvinnor äger och förtjänar - lyste med sin frånvaro i gårdagens nyhetsrapportering.

Woman soup sa...

Mr Harold det är ju vad medierna väljer att visa. Det är ju en internationell dag så det skiljer ju sig vilken kamp som förs.

Tänk att jag var så blasé att jag skriker ut att jag vill knulla *s*

Man orkar ju inte vara allvarlig om detta ämne jämt. Men jag är ganska vass om jag behöver och det behöver man ju som oftast.

Tänk bara att jag nu befinner mig i ett kvinnodominerat yrke från att ha jobbat i en nästan uteslutande mansdominerad bransch från det jag började arbeta.

Dystert ÄR...att dagens materialistiska och utseendefixerade ideal som många tjejer fördummas i.

Detta blev mycket.

Kram på dig Peter :))

Anonym sa...

He, he... nä, allvarlig skall man aldrig vara för mycket. För då tar ingen en på allvar längre! :-)

*kram*